Monday, May 31, 2010

Laknat Buat Israel!!!

Bila buka komputer tadi aku terpaku, marah baca pasal serangan komando israel terhadap kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza. bikin hati panas! rasa marah yang teramat sangat! laknat buat israel!!
Gambar komando Israel mendekati kapal bantuan ke Gaza [Berita Harian]

Orang tak buat kacau, dia yang berlebih-lebih. memang mencabul undang-undang kemanusiaan dunia. melampau!! yang bikin hati panas, kapal Mavi Marmala tu tak bawak senjata apa-apa pun. nak menyerang balas macamana??? menurut laporan al-Jazeera 15 orang terkorban dan ramai yang cedera. mungkin ramai lagi..

Dimaklumkan sukarelawan dari Malaysia turut berada dalam kapal Mavi Marmala yang juga menyertai misi kemanusiaan di Semenanjung Gaza.

Tak tau situasi sekarang.. cuma hanya dapat berdoa. semoga mereka yang terlibat dalam misi kemanusiaan ini selamat. dan kepada mereka yang telah terkorban, semoga Allah meletakkan mereka dikalangan hamba-Nya yang syahid.. Amiin..

Sama-sama kita mendoakan keselamatan mereka yang terlibat..

Lagi berita perkembangan tentang serangan kapal Mavi Marmala kat link di bawah

20 comments:

anis winchester said...

Doa senjata org mukmin.
Moge mereka dilindungi Allah.

M a W a D D a H said...

Israel memang kejam dari dulu lagi...


errr kalu nak baca komen aku lagi, g jenguk komen page macy... :)

hafiz said...

laknatullah israel..kita tengok sejauh mana USA nak bantu misi ni..dulu kata nak memerangi keganasan..ni sekutu dia da mengganas..apa tindakan USA..sama kita berdoa..

p3perak said...

dunia skrg tak kenal manusia lg..

maCy said...

salam ziarah..

thanks link entry maCy..
tapi kes macam ni betul2 bikin hati maCy panas..
ta kesa la na kate maCy cengeng ke ape tapi tadi bergenang jugak la tengok vid tu..
sangat sedih..
siriyes sangat seday~

tambah plak memang kuat emo, seday ke mara ke sume emo.. huu

khairul_bariyyah said...

israel dpt bantuan dpd US boleh.. tapi,bila iran nak tolong gaza pasal senjata nuklear suma 2.. x boley plak.. mmg x adil!!

bikot brg israel~~

-budakcomot-

@ien_R@z said...

memang bikin panas...

rase sakit hti sgt.. tp just mampu berdoa jer la.. buat solat hajat sikit.. itu jer yg kita mampu tolong.. doa senjata orang mukmin..

tengok vidio mang rse sedih sgt..

semoga Allah akan membantu para sukarelawan tu semua.. insya Allah.. amiin...

adrinaqamarina said...

diorang de senjata canggih sume...tapi ta pe...kte de ALLAH yang Maha Besar...
doa senjata mukmin kan...
:')

hanie@nisya said...

cukup2 sakit atie!!

Nadia Dizarch said...

hari ni bangun dari tido tiba-tiba rasa sedih..rupa-rupanya pasal ll4g kena serang osrael. kurang ajar lah diorang ni! :(

zella y said...

td pun dgr berita psl sukarelawan m'sia yg xtau lagi camner nasib mereka...

same2 la kita doa kan semoga mereka selamat dan dilindungi Allah......

BalqisShafiqa said...

hei, Israel!
memang laknat kau atas bumi Allah.

kenapa mahu menyerang?

rasa tergugat?

rasa takut akan kekalahan?

rossa alina said...

Allah sentiasa berada di sisi org yg menegakkan keadilan dan kebenaran demi agama ISLAM..

sama2 kita berdoa semoga mereka terus dilindungi...

israel mmg LAKNAT!!!!

qistinamy said...

diorg ni mmg kurang hajar tul la kan..

-aNida OtHmaN- said...

ISRAEL nie memang JAHAT.....
dhtu kurang ajaq......

n.a.n.a said...

geram je ngan diorang. haktuih. tetiba jadik emo lak. isk! kita doakanla semoga saudara kita di sana selamat. amin

violetless said...

ya Allah selamatkanla sedara kita di gaza..aminnn..

Che Daisy said...

ntahler depa ni..langsung tak de perasaan perkemanusiaan.may be bkn manusia kot depa ni..alien..huhuhu

Fiza Notty said...

baca blog fiza utk tau sistuasi sekarang. Fiza dapatkan dari kawan yang ada kat Alexandria.

sedih! sebenarnya memang dah keluar 1 senarai nama-nama yang perlu dibunuh!

ain fathihah said...

dayusnya israel