Monday, May 10, 2010

Ada Apa Pada Pilihan Anda

Salam para pembaca semua. hari ini asada ada kelapangan dan ingin berkongsi sesuatu kepada anda semua. wallaweh.. cam gempak je kan. kan. kan.

sebelum apa-apa, terima kasih asada ucapkan atas kesudian anda datang menjenguk sekaligus mengambil sedikit info dari blog yang tak seberapa ni. pehh.. memang mantap la bahasa aku guna.. hihi.. jom! teruskan pembacaan..

kajian ini perlukan kejujuran sekiranya benar-benar ingin tahu apa kelebihan yang ada pada diri anda. ingat, anda jujur, ada kelebihan yang pastinya menjadi milik anda. ya.. orang yang jujur pasti akan mendapat kelebihan berbanding orang yang tidak jujur. betul kan. kan.

pengajarannya.. berkata benarlah walaupun ia pahit untuk ditelan. pahit pahit pun orang makan jugak peria..

okeh.. di sini ada buah pilihan. anda pilih.. pastikan pilihan anda sebelum melihat jawapan di bawah.
  • pisang
  • epal
  • oren
  • tembikai
  • mangga
  • betik
  • jambu batu
Kedai buah-buahan di Egypt

Pisang
  • Orang yang memilih pisang dikatakan sebagai orang yang suka makan pisang. untuk mendapatkan pisang yang baik, anda perlulah memastikan pisang yang dibeli masih dalam keadaan baik. buah pisang amat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit.
Epal
  • Orang yang memilih epal dikatakan sebagai orang yang suka makan epal. epal yang manis ialah epal merah, manakala epal hijau agak masam berbanding epal merah.
Oren
  • Memilih oren memang bagus. anda dikatakan sebagai seorang yang suka makan oren. buah oren mengandungi vitamin C yang bagus untuk mendapatkan kulit yang sihat.
Tembikai
  • Anda seorang yang suka makan tembikai. tembikai ada pelbagai jenis, tapi saya suka tembikai yang isinya kaler kuning. makan terlalu banyak tembikai boleh menyebabkan ketidakselesaan perut.
Mangga
  • Orang yang memilih buah mangga dikatakan suka makan mangga. buah mangga mempunyai khasiat yang sama seperti buah oren. bagus jugak untuk kesihatan ni.
Betik
  • Orang yang memilih buah betik dikatakan suka makan betik. buah betik sedap dimakan time masih sejuk. betik muda pula sedap bila dicampurkan dalam rojak buah.
Jambu Batu
  • Orang yang memilih jambu batu dikatakan suka makan jambu batu. jambu batu sedap dimakan bersama serbuk asam. pehh.. kembang air lior den.. tapi awas.. makan jambu batu terlalu banyak tidak baik untuk kesihatan kerana anda akan kenyang dengan jambu saja.

so apa pendapat anda tentang buah yang anda pilih? err.. takut jugak kena marah ni. hehe.. ini yang dapat dikongsikan untuk kali ni. terima kasih banyak-banyak... kalau ada info-info daripada anda, silalah kongsi bersama ea..

senyum selalu =)

38 comments:

nabilah_2908 said...

suka makan jambu batu....tak makan nasi pun takpe boleh kenyang..

ceh...ingtkn sama mcm kuiz dlm FB tu..tertipu jp..hehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AEROBIK

Nuraisyyah said...

suka makan jambu, tembikai, mangga, epal, betik..!! hahaha..cm mne 2?? ade byak plihan loorhh..hahak..nice entry walopon agak terkena d situ..hahahhhaha..:P salam kenal asaDa

¶A.K.I¶ said...

buat penat je ak pilih bagai nak rak!
kejap2 tukar epal... xjadi laa ooren... las2 jmbu batu... tp mknanye?? cess!!!

Ieda Al-Habsyi said...

huhuhu! sabo je lah :)

a d r e y n i e e l i s y a said...

semua pn aku suka mkn...
huhu..

tp yg wajib hari2 mkn is epal..
wajib...
kalo tiada, konfirm mencari..
huhuuh

berabis td pilih..
ngatkan ada maksud di sebaliknya...

sweeTSour said...

yesss Keyyah suka mkn pisang sbb semelit nk p lab..muahaha sabau jelah asada...

ASaDa RyutaRo said...

nabilah 2908 :

hehe :P

jangan x makan nasik dik. kang xde tenaga plak nk wat keje..

ASaDa RyutaRo said...

Nuraisyyah :

hihi :P kalau pilih semua, maksudnya kamu suka makan buah buahan la.. hihi :P

tQ sudi datang.. salam kenal gak dari asada :)

ASaDa RyutaRo said...

AKi :

hahaha.. semangat giler ko pilih. siap tukar2 lagi.. tapi memang ada maksud d sebalik pilihan buah tu, cuma aku kurang pasti la.. hehe :P

senyum slalu aKi =)

ASaDa RyutaRo said...

Ieda Al-Habsyi :

sabo sebahagian daripada iman.. heee :)

ASaDa RyutaRo said...

edreynieelisya :

kalau suka makan semua, maksudnya suka makan buah-buahan.. bagus tu. diet seimbang, tapi jangan x makan nasik plak..

hehe =)

ASaDa RyutaRo said...

sweeTSour :

hihi :P sabo ea keyyah.. lalala~ makan pisang boleh menyebabkan gemok. caye x?

zella y said...

penat je aku x-cited pilih2 last2 kena tipu hehehe

aku xsuka smua buah2 tu..aku suka anggur... ;p

maCy said...

nak anggur... nak anggur jugak!

uwaaaaaa!!!

Amirah Rashid said...

pilih tembikai and seriously betul! sbb mmg suka tembikai kuning! wow! :D

M a W a D D a H said...

salam...

aku suka makan buah ciku, nona, markisa, tembikai susu...

eh..xderk dalam senarai plak..hahaha...

nak makan buah hati boleh? hehehe :p

amirah said...

asada, sila tengok sini..
ada sesuatu...

http://nooneknowzz.blogspot.com/2010/05/sunshine-square.html

syahira ariff said...

buah durian takde ker?
=D

AiDa said...

wow... pisang... i like.. ;p

ASaDa RyutaRo said...

zella y :

manade penat, pilih je pun.. ni bukan tipu la. kan betul ada personaliti kat buah tu. hihi :P

kalau pilih anggur, maksudnya orang tu suka mkn anggur.. lalala~

ASaDa RyutaRo said...

macy :

xde anggur la.. kalau nak anggur, g la kedai buah. hehe :P

sini xde jual.

personaliti orang yang pilih anggur, orang tu suka makan anggur..

ASaDa RyutaRo said...

Amirah Rashid :

sama la! suka makan yang kaler kuning dari merah. rasa takde la jauh beza. tapi sebab lagi syok tengok kaler kuning. hahaha..






Mawaddah :

markisa?? xpernah plak aku dengar nama buah ni. ko duduk dunia mana? err..

boleh je makan buah hati. buah hati tu mknan ke?

ASaDa RyutaRo said...

Amirah :

wallaweh! tQ.. tQ.. nti asada dtg ambik ea..





Shahira Ariff :

err.. buah durian belum musim. karang dah masuk musim banyak la orang buat tempoyak.. hihi :P

ASaDa RyutaRo said...

Aida :

err.. u maksudkan pisang buah buahan tu kan.. kekeke :P

♥ shiMawar ♥ said...

erm.. (sedang fikir2)

sy suka buah jambu air madu..tp nape takde dalam senarai ek..??

encik Asada, diharap anda dapat tafsir sikap sy brdasarkan buah kegemaran sy..cepat..............

ASaDa RyutaRo said...

shimawar :

ohh.. kalau pilih buah jambu air madu.. maksudnya kamu seorang yang suka jambu air madu.

lalala~

buah jambu air madu tu cmna?

Amieynna Amin said...

suka semua buah..
paling suka betik..

beria la saya buat pilihan..
ingatkan ada maksud2 dsebalik pilihan..
hehe

@juera said...

dlm byk2 buah tu..mangga jd pilihanku..huhu..mmg ak ske makan mangga..^_^

aien_Raz said...

hahaha... tertipu juga akhirnya.. aduss....

Nur -al- Ain said...

mmg sgt membantu ni. heeeheeee ;p saye suke mkn buah hati...ngeeee

anayilz said...

salam.

ceh.terkena diriku.igt informasi btuk2 td.^^

anayilz said...

error :

*btul2 ^^

maCy said...

nak anggur dari egypt!!!!!










































wat semak sini selagi tak dapat..
lalala~ ;p

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

haahhaaaaaaaaaaaaaaaaahahahha
benciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

p/s: aku pilih oren tp sbnrnye aku suke tembikai. cmne?

hanie@nisya said...

ehem2!

Sya suka smue buah tersebot. So sya seorang yang suka makan buah2an heee

M a W a D D a H said...

hahaha...aku duk di bumi yang bertuah iaitu malaysia...sib baik aku tak sebut buah2 pelik lagi...haa..setakat buah2 yang ko sebut tu, semua kenal..ahaksss...hahaha

buah hati leh simpan dalam hati jerk la..hehehe

asma' said...

ceh, penat je jujur. haha :p

laskar pelangi said...

suka rambutan..takde dalam senarai? adoiii~