Monday, May 10, 2010

Romantik Yang Sweet

Salam pembaca semua. hari ni asada jejaka romantik datang buat cerita. bukan buat-buat cerita tapi ini cerita betul. jom !!

Usah diragukan kenapa entry ni aku namakan Romantik Yang Sweet ditambah pula dengan si penceritanya asada jejaka romantik. ini adalah gara-gara entry maCy semalam..

Entry maCy sungguh menarik perhatian. semalam aku buat entry pasal personaliti melalui buah pilihan. maCy pula buat entry pasal personaliti melalui tarikh kelahiran.

err.. mintak maaf ea kepada yang datang semalam. bukan niat nak merapu, tapi mau santai-santai saja. anda perlu percaya bahawa anda mempunyai kelebihan tersendiri. ya! kita memang tidak sempurna. tapi tidak bermakna kita tidak mempunyai kelebihan. kan. kan. [semangat nih]

panjang pulak intro kali ni.

selepas mengetahui tarikh lahir semalam. maksud aku selepas mengenalpasti cara pengiraan, jumlah yang terhasil daripada tarikh lahir aku ialah 6.

cara dia macam ni.. [contoh pengiraan]

tarikh lahir 28.7.1987..
jadi.. 2 + 8 + 7 + 1 + 9 + 8 + 7 = 42
4 + 2 = 6
kena tambah sehingga menjadi 1 digit saja. boleh tangkap kan ni? tak faham boleh ulang baca..

aku membandingkan kesemuanya.. apa yang aku dapat untuk kumpulan nombor 6 ialah :

ROMANTIK
- Adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira.
- Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka.
- Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka.
- Sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Suka seni musik.
- Menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

pehhh.. aku romantik!! seolah-olah sesuai je aku letak kat caption gambar ni, asada jejaka romantik. hahaha :P .. [ sila jangan mual ]

apa-apapun.. seperti yang aku bagitau awal tadi, masing-masing antara kita mempunyai kelebihan walaupun sememangnya tiada yang sempurna. jadi, usah berasa rendah diri. pergunakan kelebihan yang kita miliki sebaiknya. jangan susahkan orang sudeyh..

nota kaki :
ini hanyalah kajian personaliti. bukan menilik nasib. memang takde la 100% sama. ada jugak lainnya. tapi kebanyakannya macamtu la.

lagi satu benda yang penting, kita kena akui kelemahan kita. berusaha perbaiki kelemahan tersebut untuk lebih maju di masa yang akan datang. yeahh.. chaiyok!!

nak tengok personaliti anda, click sini

28 comments:

AiDa said...

romantik ke?hehehe.. ;p

¶A.K.I¶ said...

ecececehhh...
up saham nmpaknye bro asada neyh!!

ASaDa RyutaRo said...

aida :

hahaha.. rasa-rasa cmna? romantik tak?

ASaDa RyutaRo said...

Aki :

up saham?? hahahaha.. ni bukan aku kata, benda alah tu yg kata camtu. hihi :P

Farid Fernandez said...

13. 05. 1987

kirakan tok aku..

hari lahir aku nie

NichKhun said...

asada jejaka romantik? hahahahahahaaha

amirah said...

feewitt romantik...

ASaDa RyutaRo said...

Farid Fernandez :

ko punya no 7

7. Intelektual

- Adalah Pencari. Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi, dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
- Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
-Suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
- Kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
- Gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
- Sangat suka berahsia.
- Hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

ASaDa RyutaRo said...

Nichkhun :

haa.. romantik kan. kan. hahahaha

ASaDa RyutaRo said...

amirah :

heeee =P romantik ni.. sengih2 pun nampak romantik jugak. kahkahkah

sI tEDI said...

hik hik hik hik..


cayakan je lah!!

M a W a D D a H said...

hehehehe...

gelak jerk la...speechless..hehe

Huda said...

erkkk..no 9..pelakon~

huhuhuhu

sweeTSour said...

ohho romantik erk...boleh jd cikgu yg baek lak 2..bagos2...

maCy said...

sayelah cik maCy tu.. yang telah dibantai kena kutuk sebab dapat pelakon.. hahaha
besela asada ni sengal sikit..

asada romantik..geli mat~~~
hahaha ;p



Huda :
takpe kite same.. hahaha

miss hav0c said...

pewit romantis gitu..meh lawan romantik ngn aku hahaha

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.i rse i x romantik ;p

LUVLYDIYANA said...

ni betul ke dengan ciri sebenar?

aien_Raz said...

tipu sume nieh.. hahaha
sape suke laki romantik.. pat ngorat asada.. hak3

Amirah Rashid said...

dah try buat. dpt same mcm kau. no 6!. tp xtau la pulak aku ni romantik ke x. hee ;D

budakcomot said...

birthday awak 28hb kah? dekat2 ngan besday sy la..bleh la belanja sy makan nt...(ape kes??) hahaha..=P

si[jari] telunjuk said...

aku nombor 1 :
((haha,aku nk show off gak..))

1. Ketulenan

- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasaannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.
((mmg terbuka tp hal yg berkiat ngan agama & hukum hakam mmg no compromise la))

~~Jari si perempuan TULEN....sesuai kan??? haha

<3 fA_fiE <3 said...

nak jgak..tlg kirekan leh? malas nk kire sndiri.haha. 17 .3.1991 huhu thnx

cHeRyNa PiReS said...

romantik boleh tgk kat tarikh lahir? maknanya lahir2 je kita dah tau, "budak nieh mesti romantik dah besar nanti?"

:P

bukan penggoda said...

sy dah bwt. dn ini keputusannye:

anda adalah orang yg bernombor infiniti. org bernombor ini adalah seorang yg sangat comel, gigih serta tekun melakukan sesuatu pekerjaan. anda tidak penah berasa putus asa serta sering inginkan yg trbaik. anda tidak mudah percaya dengan org. bagos! jd, anda tidak akan mudah ditipu. selain itu, anda juga adalah seorang yg peramah, bukan pemarah. haa! tambahan pula, anda sangat penyayang dan baik hati. selain itu, bla bla bla.

byk lg sbnanye ni. tp, ckop kn stkt ni? hehe.

<3 fA_fiE <3 said...

hehe thnx..! sume btol kot, except xmudah percaya org..sy ni agak bsgka baik sbnrnye...sng je pcye org.hukhuk..bhye kan? tula kene ubah cket..nway thnx!! :))

ainol akasyah said...

romantic la jugak

JOM BACA DRAMA NORA ELENA VERSI NOVEL..RUGI KALAU TERLEPAS BACA

laskar pelangi said...

eheee=D romantik ke asada nie? =DD