Friday, January 22, 2010

Kisah Jimmy

Tengah aku copy gambar-gambar lama tadi.. tiba-tiba aku jumpa gambar si jimmy.. seekor kucing berbulu kuning nak pergi ke oren yang gemok! rindu pulak dengan jimmy ni..

meh aku cerita.. kiut dan manja jimmy ni. setiap kali waktu subuh, jimmy akan kejutkan tuannya dengan naik atas badan.. gesel-gesel badan sambil mengiau-ngiau.. jimmy sungguh di sayangi oleh tuannya sehingga tuannya sanggup berhabis duit beli makanan khas untuknya..

namun.. kebahagian jimmy selaku kucing kesayangan tidak kekal lama. tuannya telah fed-up disebabkan jimmy terlalu memilih makanan. makanan yang biasa diberi oleh tuannya sudah tidak mahu disantap lagi. bertukar selera dengan bermacam-macam menu lain. akhirnya.. tuan jimmy telah mengambil keputusan untuk tidak mengikut selera si jimmy lalu hanya memberi makanan kucing biasa sahaja.. (jimmy ni pelik, dia makan jugak bila dah tak diberi makanan lain) geram dengan perangainya yang mengada-ngada, tuan jimmy kian jarang memberi perhatian terhadap jimmy..

jimmy mengambil keputusan untuk lari keluar dari rumah itu.. sebelumnya jimmy tidak pernah keluar dari rumah kini kerap merayau di luar.. menjadi playboy mengorat kucing betina di luar.. kucing mana tidak terpikat dengan bulu gebu jimmy?? tapi sayangnya jimmy sudah di kasi.. so tidak dapat berbuat apa, hanya mengorat sahaja..

hinggalah pada suatu hari dalam tahun 2009.. kami telah digemparkan dengan penemuan mayat jimmy dengan kesan gigitan anjing durjana.. sungguh memilukan.. kini jimmy hanya tinggal kenangan.. kemanjaannya kini dirindui oleh tuannya.. semoga jimmy tenang saja di sana..

jimmy di saat bahagia tinggal di rumah 402



*tQ kepada pengunjung semua yang sentiasa memberi sokongan kepada tuan punya blog.. hehe :) insyaAllah dah habis exam nti tuan punya blog terjah blog saudara-saudari semua..

17 comments:

ageeba said...

alaaa comelnye kucing....

anatayuni said...

i want it too...
saya pu pernah mengalami saat kehilangan...lagi time si dia mati di pangkuan....sedih sgt!! jimmy mengingatkan saya pada cat saya...comel lah jimmy..

iyllienaz said...

jimmy comel..macam colour breena and dixy..

bukan nama sebenar said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaa...

geram tengok kucennn...suka kucennnn!!!

tapi kucen kamoo memang comel...sangat2 comel...kalo ade lagi...idup lagi...sila jauhkan beliau dari sayaaa...kalo tak...kene kidnap sampai bile2...

Deco [MisS N] said...

suke kucink rupenye...patutla bulu dia cantik,memilih makanan rupanya....

kasi kan kucink??? tak kejam ke?? dia nak zuriat gak...

[s][u][e][h][a][n][n] said...

pnadi jimmy jaga bulu..tu sebb x mo makan sebarangn..huhuhu ala2 comel betul la dia :)

helena's said...

alah kesiannye..saya nangis tau kucin saya mati..iskkk

dila said...

punyalah comel kucing tu..macammana lah tuannya boleh plak jarang memberi perhatian kepadanya..sian2!

fya zainal said...

owhhhh comelnya kucing ni...

Amirah Rashid said...

mmg comel GILA okayyyy
grr
geram pulak tgk :D

zella said...

kucing mmg comel
tp sy takut kucing!

p/s: tolong jgn gelak! ('_*)

pink_butterfly said...

'tapi sayangnya jimmy sudah di kasi.. ' <--- ape mksd ayat ni? xpaham la...

zaza said...

sbijik mcm kuceng aku...
nama pun same,..
cume colour je lain,.
kuceng 2 serupa kot...haahah

♥ p a n y ♥ said...

comel!!!!!

Deco [MisS N] said...

pink_butterfly:
kasi = mandul...di kasi kan = di mandul kan...sian kucink tuh

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

sangat sedih woo... takpe, cari la pengganti yang lain..

cik arnab said...

btul ke biasanya kucing betina lagi panjang umo dr kucing jantan.. dah 2 ekor kucing jantan cik arnab mati eksiden.. meninggalkan balu2 mereka..hihi