Wednesday, January 06, 2010

Kau Yang Aku Cinta



"Cinta hanya akan hadir kepada orang yang memberi cinta.."

Demi meramaikan lagi peserta contest cik helena comel..
maka entry ini tercipta
atas luahan jiwa sesorang jejaka hensem pencinta wanita
namun pilunya, wanita itu tidak mencintai dirinya
bukan untuk meraih undi atau simpati
tapi dah memang betul
nak buat camana
kan?kan?

hayatilah luahan hati ini..


mawar mekar si merah jambu,
harum mewangi menusuk kalbu,
inginku khabar cinta padamu,
kerna hatiku parah merindu..


di kala rindu kupejam mata,
terbayang kita bergurau senda,
di dalam hati tersemat cinta,
cintaku hanya buatmu dinda..


sungguh indah mawar berduri,
harumnya telus ke dalam hati,
demi cintaku padamu dewi,
sanggupku renang lautan api..


sayang dengarlah hatiku bicara,
hanya dirimu amatku cinta,
hancur jasad tergadai nyawa,
akan tetapku tahan jua..

<3<3<3<3<3


jom lah ramai2 join..bukan nak menang..tapi nak tengok bakat ramai orang..kalau menang tu rezeki la.hehe :P



klik SINI untuk join!

10 comments:

Decorater [MisS N] said...

pergh......cun giler arr puisi sang perindu nih..... jiwang meletup-letup beb... :)

ASaDa RyutaRo said...

Thanks Miss N.. :)
tgh rindu-rindu kan.. mcm2 je ayat yg bermain dlm hati..hehe :P

Decorater [MisS N] said...

hehe...takpela tuh,salurkan pada tempat yang benar lagi betul....
kitorg kan ade, leh menceriakan hari-harimu....hihi....(tu pon lau on9)

helena's said...

saya suke yg ni..hehe kene related dengan gamba yg romantik..penyertaan diterime..thanks for joining yah!

salam kenal..

ASaDa RyutaRo said...

thanks cik helena comey..

salam kenal gak :)

naNa.neRRa said...

uihhh....
berpinar mate bace puisi kamo neh yeop oii.. :D

ASaDa RyutaRo said...

nape berpinar lak nana?

Deco [MisS N] said...

vote for asada.....weyh,ko tau tak yg name ko tercalon unt pemenang tempat ke-6.

huhu..(jeles sekejap)

Ieda the Rainbow Princess said...

Salam..Sngt best pantun ini!
Mau vote utk Asada!

meera^da cute..*_* said...

iyarksss...

tetibe aku rase ko jiwang gilerrrrrrrrrrrr