Thursday, January 14, 2010

Zaman Asada Sekolah Dulu-Dulu beb!

Hohoho..
takde keje lain.. bercerita je..
ni aku nak citer zaman aku sekolah rendah dulu
macam-macam pengalaman seyh
-
-
-
ni dia sekolah aku zaman sekarang..
gambar 2007
nama je masih kekal sama
zaman aku dulu semua papan!
dinding papan.. lantai pun papan..
sebab tu hafiz senang nak skodeng dak-dak pompuan dari bawah blok
ambik lidi penyapu.. bagi clear lubang..
lepas tu kantoi ngn norbaizura
norbaizura report kat ustazah sebab class ustazah lepas rehat
ustazah lak baik..
ayat ustazah "takpe.. hafiz dah nak jadi orang bujang.. macam tu la.."
aku takde ea.. aku dak baik..
-
-
-
ni masa perhimpunan pagi zaman dulu-dulu..
nampak bangunan belakang tu? camtu la rupa semua blok class
ada 5 blok semua.. setiap blok ada nama, tp aku dah lupa..
aku ingat lagi nama aku di sebut time perhimpunan masa tahun 5
sebab aku dapat anugerah pelajar islam cemerlang
walaupun selalu lari dari class kafa petang
perghh.. takleh lupa yang ni..
mekacih cikgu..
-
-
-

ni perhimpunan zaman kini
yang cekak pinggang tu boss ataupun guru besar
cikgu awg fadzielah awg matusin..
aku jumpa beliau mintak sokongan nak jadi cikgu tahun 2008
sampai sekarang beliau masih guru besar kat situ
beliau pernah merotan aku di bontot sebanyak 5 kali
atas kesalahan menyusun kerusi di makmal dengan cara menyepak!!
nangis-nangis aku balik rumah..
nak report kat mak ayah takut kena tambah
hahaha..
-
-
-
yang ni takleh bla..
pertandingan bintang kecil
aku tak pernah join pun sebab suara belum matured lagi time ni
tak ingat lak aku siapa yang jadi juara
tapi aku nak bgtau.. sorang girl kegilaan ramai zaman aku
nama dia farah khaliz (harap2 dia x baca ni)
mampus merah muka aku kalau jumpa dia nanti
si farah ni.. dari darjah satu sampai darjah 6
dia je no satu dalam kelas!!
dialah pelajar cemerlang.. dialah atlit sekolah
semua dia sapu
[tapi aku admire org laen]
-
-
-
ni choral speaking zaman sekarang
zaman aku la mula-mula d kenalkan choral speaking kat sini
tapi kitorang buat untuk persembahan je
dalam gambar tu.. cikgu norasmah tekun mengajar..
dia la guru BI aku UPSR dlu.. heh!
mekacih cikgu
-
-
-
haaa.. yang ni masa jogathon sekolah..
aku tiada dlm gambar.. hehe..
pernah gak aku join.. tapi tak pernah dapat nombor..
dapat letih je..
bila dah habis.. aku tak tau pun aku no berapa.
hahaha..
-
-

dah habis daa.. act gambar ni aku ambik dari group sekolah aku kat friendster.. aku takde pun simpan gambar zaman sekolah aku.. ada kot. tapi kena selongkar kotak-kotak dalam stor kat rumah dlu la gamaknya..

apa-apa pun.. pengalaman mendewasakan kita..
tanpa pengalaman.. kita tak tau apa pun sebenarnya..

37 comments:

Unknown said...

beza sangat kan...hurm...

syukur suma tue tlah berlalu ngan jaya

♥♥ eija ♥♥ said...

beza sangat masa dulu dengan sekarang nie hehe

Anonymous said...

comey2~
mne pict ko time skolah dulu?
mesti slebet je muka time tu

khasyikelvin_ said...

punyalah ramai
budak,
mana satu tah asada yg
comot tuh!

Mr. Asada said...

~0~ & eija..
tu la.. memang beza sgt dah.. sekolah skrg bertingkat2.. jenuh naik tangga nk sampai atas!

Mr. Asada said...

ayudeadwish..
eh.. time kecik2 dlu kiut ea.. smua nk cubit pp.. hahaha

Mr. Asada said...

cik ian..
Asada tukang ambik gambar.. tu xde.. gpun Asada x comot. hahaha

Precious said...

Once upon a time. Wahahahaaaaa ...

m[i]era said...

beza nyer dlu nan skung .

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

hohoho...kalau rajun letak la pic lame2 tu..nostalgia gitu..hehehe

Aslina said...

time skolah dulu...saya adalah gangster...hahaha...nak tak citer, klik "tekan sini" kat bawah tu...

tekan sini

hahahaaa

zella y said...

gi la cr gmbar2 skolah dulu...
nk tgk gak.. ;)

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

wah...bestnya ada koleksi gmbr lama
cantik2 sekolah sekarang

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Err.. Asada ryutaro ni chekgu ke? Huhu.. Tang yg bujang tu, mcm tu ek lelaki kalau nk mningkat bujang??? Hahahaha.. ;p

pink_butterfly said...

bestnya ada lagi pix2 skola dlu2... tetiba sy pn jd rndu ngn zaman muda mudi ku...

hehe

ayisy said...

salam. hahaha. seronok weh zaman sekolah. rasa mcm nak balik zaman sekolah!!!! agggghhhhhhhhhhhhhhh!

Ieqa Swetluv said...

alolo teringat lak zaman kite mude2 dolu.. haha

|.a.r.i.e.z.a.| said...

weh! farah khaliz??? anak cikgu fatimah??? betul sik? hahhaa

|.a.r.i.e.z.a.| said...

"tapi aku nak bgtau.. sorang girl kegilaan ramai zaman aku
nama dia farah khaliz (harap2 dia x baca ni)
mampus merah muka aku kalau jumpa dia nanti
si farah ni.. dari darjah satu sampai darjah 6
dia je no satu dalam kelas!!
dialah pelajar cemerlang.. dialah atlit sekolah
semua dia sapu"
---- panas panas!!!!!!!!

sharamli said...

xmalu...intai anak dara 0rg...ustazah..r0tan di0rang cpt!!

Solehah said...

hehe..mmg banyak sangat perbezaan..dlu lain..skg lain..

Amirah Rashid said...

beza pn, tp slalunye, budak dulu2 lg pandai drpd skrg
budak skrg ni pandai bnde laen je
game, ps, gameboy.
:D

mas said...

zaman kolah rendah,menengah n universiti.mana satu best gi???

Teja Evalea said...

mn la ko kutip pix2 lme neh???
huhu,,, aku xde 1 pon,,

Adila Ady said...

teringat plak zaman kecik2 dulu,i nyanyi atas pentas tau..lagu brothers,keluarga bahagia.

balik rumah habis kena bantai gelak ngn family..hehe!

p/s:samseng jugak eh masa kecik sampai kena rotan lagi..haha!

♥ p a a n i ♥ said...

nice story!! hahaa
imbau kenangan waktu kecik sgt best kan

iyllienaz said...

ohh..ni betul2 mengimbau kenangan lama ni..

StrewberiManis said...

teringat zaman sek dulu2
sweet!! =)

IntanBerlian said...

hehe.5 kali kene rotan ek? ok skali lagi daku konfirmkn.ko memang nakal.sah!

Unknown said...

mane pengetua win2 situation ko??
iklan ko tido lak....Gud Luck ur exam...aku kat kg ag..

baincardin said...

aku dah tergolong dlm "mereka yg best"! ^_^

aida said...

suke darjah 1-5 je

darjah 6 x best

Iznie said...

hee....

lainnya dulu and sekarang...

:)

oh, iznie pun penah join gak petandingan nyanyi2 tue...tapi skang, dah tanak...malu doe! ngee~~

paling best bila time hari anugerah cemerlang...hee

tp confirm, bila tak dpt no yg best time hari anugrah cmerlang, zmn sekolah iznie akan jadi yg paling tak best! hoho

takat nie, alhamdulillah..berakhir dgn ke"best"an...

(p/s : mesty dalam ati cakap, "cis, budak nie..orang nak citer pasal zaman sekolah aku, dia citer pasai zaman sekolah dye plak..."
hhehe

sorry!

para said...

gmabr yg dulu tu best..old school..hehe


sesungguhnya kenangan di zaman sekolah itu best..

CIK TOM said...

masa kecik2 best..xde nk pkir mslh selain belajar je+main..hehe..

mana gmbr asada??konpem pic berhingus je ms kecik..tue sebab xtunjuk kan??heheheh ;p

shahjiehan said...

sekolah tu kat mna?

[sutera kasih] said...

tak prnh ada gmbr time sekolah rendah huhu