Wednesday, June 22, 2011

Wordless Wednesday : Roti Eish Mesir


Nota kaki :
ejaan dalam Arab "ain+ya+shin" bunyinya eish.
.

94 comments:

cikbintang said...

cdap x.......kt msia xda ka

syashafie said...

namapak sedap ! :D

JIJI YU said...

ahaha..hadoiyai..mmg roti ni banyak mengajor aku hidup bersederhana..

Bella Bell said...

teringin nak makan :)


^^

Cik Domo said...

tahan lama x?

Latest Entry: Wordless Wednesday #1

cik dayah said...

wah.. nmpak sedap :)

ASaDa RyutaRo said...

@cikbintang :

kat malaysia takde. belum ada lagi kot..

ASaDa RyutaRo said...

@syashafie :

nampak sedap. memang sedap jugak kalau cun dengan cicahnya..

Hans said...

sedapnyaaaaaaaaaaaa

abang asada yang hensemmmm
adik Hans nak roti tu...
bawa mai kedah boleh?
hahahahah

5 Sebab Kenapa Aku Suka Wordless Wednesday

ASaDa RyutaRo said...

@JIJI YU :

aku masih tak dapat sangat nak makan. kalau betul2 lapar n takde benda lain, baru makan.

ASaDa RyutaRo said...

@Bella Bell :

boleh dicuba. ni makanan yang mesti ada dalam menu orang arab mesir.

ASaDa RyutaRo said...

@Cik Domo :

setahu saya, roti ni lah yang paling tahan lama!

Fathiah Hamim said...

looks so fluffy? =D

ASaDa RyutaRo said...

@cik dayah :

sedap dimakan kalau cicah dengan kari ayam yang sedap..

shera haifa said...

rasa cm mana ya?

ASaDa RyutaRo said...

@Hans :

kalau hang nak, nanti aku kirim ke kedah. tunggu aku balik dlu la na. kalau pos dari sini, tak lepas kot roti ni.

AyieOthman said...

mcm roti arab ke?

ASaDa RyutaRo said...

@Fathiah Hamim :

di dalamnya kosong, sebab tu nampak fluffy. tengah panas, kembung.. dah sejuk nti kempis, jadi macam lempeng.

ASaDa RyutaRo said...

@shera haifa :

rasa dia macam roti. err.. lebih kepada rasa roti tepung bakar kot. makan kena bercicah, baru sedap..

ASaDa RyutaRo said...

@AyieOthman :

yep.. memang roti arab. dalam gambar ni mesir punya..

Jer ... said...

Boleh buat kebab tak ni ? cam besh je :)

ASaDa RyutaRo said...

@jer ... :

boleh je, tapi agak kurang sesuai. biasa orang buat kebab guna Roti Fino. hehe :D

SyazwanSarawak said...

nampak lagi sedap dari gardenia la plak. kekeke

Entri #WW

yatie Awang said...

ya Allah..roti apa tu, pelik pulak kakak tengok bentuknya, kalau orang mesir tengok roti kita, dia pulak kata pelik kan? haha

Liyana Zahim said...

Nmpk cam sedakkk!!!

HasNah Kawaii said...

macam roti arab je.

kalau tebuk tepi pastu bubuh telur, salad, tomato, cili sos, mayonis boleh ?

:D

ASaDa RyutaRo said...

@Syazwan Sarawak :

roti gardenia sangat jauh lebih sedap!

ASaDa RyutaRo said...

@yatie Awang :

memang agak pelik. dalam roti ni kosong. roti cam kat malaysia, ade je kat sini. diorang tak anggap pelik kot. cuma rasa je lain..

ASaDa RyutaRo said...

@Liyana Zahim

kena rasa dulu.. sedap kalau cun dengan cicah yang sedap. :D

ASaDa RyutaRo said...

@HasNah Kawaii :

ha'ah.. mmg roti arab. tapi ni versi arab mesir punya. ada je yang makan macam tu, letak telur, tomato, mayonis, cili sos, salad. sedap jugak!

zida said...

First time makan benda ni masa kat rumah lama, ada kedai buat roti ni, pehh makan panas2 cicah dengan coklat (?) ahahha tapi lepas tu baru tau orang guna tokmiah dll kan?

Paling best kat arabiata lepas dia letak macam2, daging la feveret~

Lama weh tak makan. HAHAH

emieysandra said...

sedap k? mkn satu kenyang k ptg ni..nmpak plik btknyer ;D

ASaDa RyutaRo said...

@zida :

kalau makan time panas sedap jugak. buh shibshi tomato kat dalam. tapi makan cicah ngan kari ayam lebih sedap!

ASaDa RyutaRo said...

@emieysandra :

boleh tahan sedap, tapi kena tengok makan dengan apa la. dia ibarat nasik kat sini. huhu..

*cik syu* said...

roti tu gemuk die len mcm , ade isi ker kt dlm tuu ?

ASaDa RyutaRo said...

@*cik syu* :

hahaha.. dalam dia kosong. masa ni masih panas, tu yang jadi gemuk.

maiyah said...

assalam..

singgah tgk roti ;)

syAzAnA said...

yummmyyy.

sedapnyaaaa.

rasa dia mcm roti nan keh?

*cik syu* said...

owh , kalo letak gulai tempoyak ikan patinn .. uishh ! mesti berat roti tu .. tgk jer meleleh jer ...sodapnyooo ..

ASaDa RyutaRo said...

@maiyah :

waalaikumussalam..

ada gambar roti je, takde lagi gambar lain. dapat tengok roti je lah. keke :D

ASaDa RyutaRo said...

@syAzAnA :

saya tak tahu pulak roti nan tu macamana.. err.. tapi bagi saya, roti ni sedap makan dengan bercicah kari.

ASaDa RyutaRo said...

@*cik syu* :

belum pernah dibuat orang letak gulai tempoyak ikan patin, sebab kat sini takde ikan patin. hehe :P

nur aisya humaira said...

besornye..abis ke sorg mkn tu??

Azhafizah[フィザ] said...

err..macam pelik rotinyer..dalamnye ade ape?sekali imbas tgk macam sekor ayam je..hehe

cik nani said...

roti tu mmg jual atas rak open air mcm tu ke?x kene debu2 habuk2 ke..huhu~

ASaDa RyutaRo said...

@nur aisya humaira :

boleh je habis. bukan besor pun, dalamnya kosong.

ASaDa RyutaRo said...

@Azhafizah :

dalamnya ada angin je. takde lain. tang mana la rupa ayam yang awak tengok. hehehe :P

FariehanIbrahim [LBC] said...

nmpk gebu jer..msti sdap dimkn! >.<"

ASaDa RyutaRo said...

@cik nani :

memang open air macam tu. roti ni anti debu, sebab tu biar gitu je tepi jalan. hahaha..

cik nani said...

ye2 je kamu ni..haha~

ASaDa RyutaRo said...

@FariehanIbrahim :

kira sedap jugak la kalau pencicahnya sedap.

ASaDa RyutaRo said...

@cik nani :

sila percaya. anti debu roti ni. hahaha..

sehahnazri said...

macam roti nan..hehe..

M a W a D D a H said...

nampak macam sedap jak...rase masin atau tawar...

MiRa said...

roti??????? besaq ye! knyang 8thn.hehhe

cikpepel said...

nmpk sgt sedap...cecah gulai ayam ke..wah..

Si Gadis Pipi said...

sedapnye..

iKhRam said...

sekali pandang macam ayam panggang.. tp kene pandang byk2 kali.. huhu baru perasan roti..

nampak macam mengenyangkan kan??

Azhafizah[フィザ] said...

ade angin ek...macam roti tisu tu yer?haha..tengok dari jauh je macam ayam sekor..kikiki..

mOnAlEa said...

nyaman kah roti ya?

[sutera kasih] said...

eish..eish..eish..eish..mun balit, mbak sigek k kmk okey :)

Faza said...

relex je roti-roti lepak luar..nmpk cam capati..nie sedap ni cecah gulai ayam...(sebab xberapa suke kari mamak)..:))

Cik Farah said...

ouh, macam capati laa kirenye tak? amek laa resipi..bw balek mesia.. :)

auny aizie said...

perghh . ni kalau makan mau kenyang seminggu :)

Wanie said...

basau nye roti..
die jual mcm ni eh?huhu
mcm tcemar lak..

En. W said...

Roti ini telah berjaya menggiurkan saya!

Sdr. Asada, tolong poskan roti ini kepada saya ya! :)

laskar pelangi said...

woooo! besar gedabak.kenyang wooo makan nie;)

alyaclumsy said...

wahh, mcm sedap je. cicah ngn dal, hahahahha

rafiqa said...

eh gemuk2 lah, org malaysia mkn setengah je da kenyang :p

Aman Ibrahim said...

nih roti free ker? hehe..

nak try la, malaysia x der

caliph shuriken said...

nmpak besar & sdap.. nk mamam laa, huh...

latest en3: wordless wednesday: artwork

ɛмα-яαнмαн said...

HURMMM YUMM YUMMM ROTI T____T

efa nur said...

mcm sedapp..heeee :D


hye asada, efa 1st time dtg sini..folow dari blog ben :)
Jom Terjah Sini :)

d_tieah said...

Nampak macam sedap.. Mmmmmmmmmmm,,


Entry Terbaru : Penyelesaian Isu Laman Web Disekat

♥ p a a n i ♥ said...

weh nak satuuuu!!

sHi Ma said...

nmpk mcm pelik je, sedap ke yek?

sizuka[Izzati] said...

perghhh.gitu je jual roti.menarik menarik.

Hans said...

yer ke?
leh pos ekkk?
nak nak nak
:-)

Cara - Cara Untuk Ingat Nama Kawan Jika Terlupa Part 1

Mr PenyuBiru said...

oooo...camni rupa rotinya. nampak cam sedap lah plak.cicah gulai ayam best ni.

cik myrha said...

manyak nye :) boley bawak mesia tak?hehe :)

jeragang said...

Wat bekal gi kelaut bagus tu.... kenyang habis awok2 bule makang.....

cEro said...

rasa dia sama mcam roti naan ke???

hafizah alias said...

meh la post kan roti tu sikit...nmpak sedapp!
kat sane mmg faymes ngn roti2 eh? bestlah dpt mkn roti yg pelbagai hari2. :))

Mrs.Yie said...

salam dari malaysia..singgah dari blog ben ashaari :)

bersama kak Es said...

menarik roti ni.. macam best je.
kan sana cicah dgn apa ye ?

izz zara said...

byknya... mcm sedap je...

Nuyu said...

terbukak cmtu je ke jual? tk masuk habuk ke? huuuuuu

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tak suka roti hehe

MiZ Rayy said...

bestnya.. trngin nk p sna.. dlu mntak kat mak nk blaja sna, mak xbg... :(

meowwmania said...

wahh macam sedap jek..pos seketul kat sini :D

najihah sahami said...

erk..cicah air teh sedap ni kot. hehehe

shandye. said...

roti boy ala arab. haha....

iPai said...

roti eish ...

Kimmy Ai said...

ada beza tak roti eish ngan eish baladi? ke roti yg sama cume namanya dipendekkan?