Saturday, June 04, 2011

Sudah Ada Abang Ipar!

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. yeah!

Alhamdulillah.. saya terima mesej pendek dari adik lebih kurang pukul 2.25 petang waktu Malaysia. "dah lafaz dah, sekali lafaz jak." maksudnya, saya sudah ada abang ipar! hahaha..

Tak dapat nak gambarkan apa yang saya rasa. seriusly sangat gembira, excited! siap tangan saya ketaq-ketaq menaip. bukan sebab tak makan, tapi sebab teruja yang amat sangat. suami kakak saya menantu pertama untuk mak dan ayah. abang ipar pertama untuk kami adik beradik.

Sangat geram sebenarnya bila tak dapat jadi saksi perkahwinan kakak saya sebab jauh di perantauan. memang bukan rezeki. tak mengapa lah. hope perkahwinan adik-beradik yang lain saya dapat bersama. hehe..

Abang ipar a.k.a suami kakak saya orang Sarawak, berbangsa Bugis. anak sulung cikgu yang mengajar saya tarannum al-Quran semasa di sekolah menengah, juga kawan ayah saya. walaupun dah ikut kelas tarannum al-Quran, sampai sekarang saya masih tidak fasih bertarannum. tapi masa sekolah rendah dulu pernah jugak menang pertandingan tilawah al-Quran. bangga sekejap. hahaha..

Bagaimana mereka kenal? itu mungkin nanti saya korek kisahnya. sebab saya pun belum tahu sepenuhnya. hehe..

Doa saya, semoga perkahwinan ini membawa bahagia hingga ke syurga. semoga sentiasa mendapat keberkatan daripada Allah SWT. semoga dimurahkan rezeki, dilimpahkan rahmat dalam kehidupan. dikurniakan anak yang soleh dan solehah. amiin.

Ucapan yang tak dilupakan, Selamat Pengantin Baru. (^^,)

Nota kaki :
siyes punya tak sabar nak tengok video majlis perkahwinan ni!

26 comments:

MiSs F.A said...

ur turn bila lagi? :P

nurathirahkaman said...

wahh!! tahniah ada warga baru dalam family..:)

Syuk Ry said...

congrats pada anda.. :D
Sinematografi : Pengunaan Kamera

laskar pelangi said...

phewit!

Tahniah budak perantauan dapat abang ipar:)

ana ayesha said...

tahniah dpt org baru dlm keluarga, slmt pengantin baru utk kakak

fifianggun said...

tahniah

nur aisya humaira said...

Aisya yg bce pun kdi teruja..keh2

turn asada laa plak lepas ni...:)

*cik syu* said...

lagi sonok kalau dpt abg ipar yang sporting :)

bella_bumbum said...

hai budak malaysia . tahnia na :D
your turn pulak bila ? AHAHA

M a W a D D a H said...

adah boleh bayang cmner muka asada yg exsaited tue...:p

sizuka[Izzati] said...

ecehcehceh.asada bila lagi?kekeke.

tia @ Ini Kisah Tia said...

insyaAllah . kalau jodoh tak kemana . hehee . tuan punya blog bila lagi ? hehee

Armiza said...

moga asada pun ditemukan jodoh yang cepat ye...amin~~~ ^_^

Fathiah Hamim said...

haha so sweet. excited dapat abang ipar. congrats! :D

NichKhun said...

wahh besh nye da kawen. hehe
asada.. bile awk lak nak kawen? cepat ah kawen !! sy xsbr2 nak dpt adek ipar plak neyh !! amin ~

rAyHan_eLLyaNi said...

congratez asada..da dpt abg ipar da..hehehe....

miss fatihah said...

adiknya xlm dh la tu :P

emieysandra said...

tahniah!dh ade abg ipar. rmai yg tnye sklan cepu emas ni..so, nk tnye gak r, asada bile pulak?..ehehe^^

Aisumi Chan Kawa'i said...

tahniah tahniahh.. semoga mereka berbahagia dan dikurniakan ank yang ramai :P hehee.. nnt kamu dapat ank buah pulakk..

JIJI YU said...

bes wo kalo dpt abg ipar yang sekepale dgn kita..leh wat geng..

khalidahmacambaguss~O_o said...

selamat pengantin baru buat kakak asada. awak tu? x nak gak ke? hehe

sugar2 kapas strawberry said...

cantik giler kad kawen! macam cover novel!

Syuxer said...

tahniah bro dapat abang ipar..selepas setahun neh dapat plak anak saudara pertama hehe..kalau dapat kembar..memang bertuahla hidup bro..:)

salam kenal bro..:)

JARI TERBARAI said...

wah.. tahniah! adik beradik gua tinggal gua sorang je yg solo

ikha said...

tahniah!! :)

[sutera kasih] said...

kazen kmk pun kawen rah dewan suarah taun lps..madah tek sama tempat ngn ktk haha