Wednesday, June 08, 2011

Wordless : Sebenarnya Ukhuwwah

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram, sebarkan senyuman. (^^,)

Gambar bersama YB yang jarang dapat jumpa. hehe..

Ukhuwwah itu bukan terletak pada kerapnya pertemuan, bukan berdasarkan lamanya perkenalan. sempurnanya Ukhuwwah itu, bila mana sentiasa disebut dalam setiap doa yang dipanjatkan. Ana Uhibbukum Fillah.

Dari Abu Hurairah ra, Rasulullah SAW bersabda, ‘Hak seorang muslim dengan muslim lainnya ada enam. Para sahabat bertanya, ‘Apa itu wahai Rasulullah SAW? Baginda menjawab, ‘apabila engkau bertemu dengannya ucapkanlah salam, apabila dia mengundangmu penuhilah, apabila dia minta nasihat darimu nasihatilah, apabila dia bersin doakanlah, apabila dia sakit tengoklah, dan apabila dia meninggal dunia maka ikutilah jenazahnya.”
(HR. Muslim)

15 comments:

JIJI YU said...

assalamualaikum...

Gayahspears said...

Assalamualaikum wbt Asada...

Salam ukhuwah dari Gayah jugak ya >_<

cik nani said...

indahnya sebuah persahabatan itu jika dilengkapi dengan keikhlasan..=)

Aida Azryn said...

yang baju purple tu sape eh?macam kenal je.kaer kan? =.=

cik helena said...

Salam ukhuwah :)

hai asada ensem!heeeeeeee

f_aRa_aINa989 said...

Salam ukhuwwah asada..=)

cikpia said...

kita berukhuwah tak.....???

Nur Hawa Mohd Zin said...

insyaAllah...tq for sharing... :)

hafiz-ahmad said...

tajam,padat,bernas...cara Rasullallah berukhwah simple dan mudah di amal.

sab solhi said...

salam perkenalan... =) nak ne 1 ktk? hahha

Hans said...

mana leh letak tulisan
hishhhh
hahahahaha
gambo nih la ko letak dkt gambo kahwin tu kan
kahkakhkahhkahka

Filem KL Gangster

Hanim Mahali said...

Assalamualaikum! Salam perkenalan...

Fariz Danial said...

itu adalah salah satu kemanisan iman

>apabila seorang bertemu saudaranya kerana Allah, dan berpisah kerana Allah


anyways, nice entry =]

Maksud sebenar "Lelaki 9 akal 1 nafsu dan perempuan 9 nafsu 1 akal"
► Play. ▌▌Pause.

hidayah azman said...

paling best masa evacuate dulu.tidur 7 org dlm satu bilik takut punya pasal.mmg ukhuwah menjadi2 kuatnya.sampai sedih nak tinggal kwn balik malaysia.semoga kita sentiasa memelihara ukhuwah dgn sahabat.

[sutera kasih] said...

salam ukhuwah fillah asada :)