Monday, April 19, 2010

Mungkin Aku Patut Berdiam Saja

gambar sekadar hiasan. tiada kaitan dengan entry ini.

Minggu ni agak sibuk dgn kerja yang pelbagai. susah untuk d jelaskan kerja yang macamana. tapi sungguh mengenjoykan diri bila dah settle semua kerja. hoOo Yeah!

Rabu, 14 April 2010. aku mulakan minat aku kat ikan2. sekarang dah lengkap semua. entry baru nti aku citer pasal ikan2 aku tu..

err.. sepatutnya entry ni aku berdiam saja. tetapi tetap juga menaip. hahaha..

hurm..

pkul 3.25 pagi tadi aku dah start lain macam. mungkin aku patut berdiam. x cool bila asik jd kepoh. tapi aku nak citer jugak.

mungkin aku tak patut menaruh harapan. mungkin aku patut berdiam saja. tiada guna menaruh harapan pada suatu yang belum pasti. tak ke berharapan tu menjadikan kita lebih bersemangat? eh? ye ke?

bila aku dengar kisah member aku, semua dah kembali single. haha.. sampai member aku keluarkan ayat.. "bila la kita ni nak kawen klu mcm ni?"

"ahh.. usah mengejar jodoh. ia sudah ditentukan. jika sudah jodoh, xkan kemana." ni ayat yang biasa kita dengar.

"berusahalah mencari jodoh anda. kerna ia pasti ada!" ayat ni boleh guna ke?

ya! jodoh sudah ditentukan, semuanya terletak di tangan Tuhan. tapi, kita sebagai hamba-Nya, ke mana kita letak usaha kita? duduk di rumah saja jodoh itu dtg ea? mungkin juga. dengan bechatting 24jam di depan pc. hahaha..

alamak.. aku sudah merapu. entry ini seolah-olah hasil dari pemikiran aku yang dh tepu lalu terhasillah kata-kata merapu.

"Usah kau tangisi perpisahan kerana di sebaliknya berjuta hikmah tersembunyi"

11 comments:

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

wah wah kenape nih??

huhu
berdoa la smoga bertemu dengan jodoh yg baik2 :P

maCy said...

err.. kalo maC yg stdy kt tmpt all gals ni.. agak2 ade owg notice kite tak? wahaha.. soklan sngal~

meera^da cute..*_* said...

ermm..pasal aku ke neh???

huk huk

zella y said...

jodoh n pertemuan mmg di tangan Tuhan... n kita harus berusaha..

tp susah juga kalau hidup terlalu mengejar cinta dunia...

si[jari] telunjuk said...

Otomen Taro menentang Otomen Cosmos... (komen yg takde kaitan)~~~~

zulaikha said...

.diam.













.masih diam.














.diam jugak lagi.
















.siapa jodoh saya eh?. <-malu2 kucing sambil menutup muka. heheh..

|arieza| said...

ehem ehem.. someone is looking for love lalalala~

rossoneri said...

yup, mmg jodoh dah ditentukan, tp kalo tak berusaha, lambatlah jodoh tu sampai...sbenarnya, aku xbape paham part nih...dan aku malas nak paham kan..hahah, senang cerita, xada usaha, xadalah jodoh...sentiasa berfikiran terbuka n optimis agar mudah org suka n kita pun kene sedia suka kat org lain...huh, nilah yang aku selalu baca kat blog org len..

nouriyuko said...

hahaha..entri ne..mana ader jodoh kalu x der usaha yang...chayok!!..alhamdulillah..akak baru jek selamat=) setelah bberapa kali putus cinta..~~

asputra said...

cari dan teruskan usaha mencari... di samping itu ibadah wajib tidak dilupakan... maintainkan perilaku yg baik dan mesti ada penambahbaikan.... insyaallah, kalau pintu hati dh terbuka kat seseorang tu, mungkin melalui pandangan pertama, lambat laun adalah jodoh tuu... doakan yang terbaik..
Wassalam..

- LIANA ASIF - said...

wah.. sedang mencari cinta ye?... Insya'ALLAH, suatu hari nnt akan bertemu jg...
wanita yg baik untuk laki baik, wanita jahat untuk laki yang jahat..