Thursday, March 11, 2010

murtabak indomie yang sedap!

hahaha... aku tercabar?? pehh!!
sungguh berani zella mencabar bakat memasak yg ada pada aku ni..
meh aku tunjukkan..

murtabak indomie yang sedap~

cara memasak yg baru je dapat jap td.. kekeke..

masa menjenguk ke blog paani..
aku terserempak dgn resepi megi die.. cam best utk d cuba..

maka..
dengan bakat memasak semulajadi yang ada pada aku..

lalu terhasillah makanan tersedap se-antero dunia..

inilah murtabak indomie yg sedap...

ubah suai sikit dr resepi paani.. dia guna megi..

tapi aku takde megi..

harga megi yg sungguh gila mahal kat sini menyebabkan aku x dapat makan megi dulu..

so hanya ada indomie yg bernilai rm 1 sebungkus..
(kalau megi rm 2.50 sebungkus.. gila! juga sangat jarang d jumpai..)

kos utk masakan ni hanyalah kira-kira rm 2!!
tambah kopi susu rm 1.50..
so mknan aku kali ni hanyalah rm3.50!!

masa tgh taip ni.. indomie tu dh pun hbs d makan.. hehe..
sori x sempat nak ajak mkn sama2..
erkkkk~ *sorry.. tersendawa..

aku try mkn dengan choki-choki.. sedap jugak!
sila jangan cuba jika anda tidak biasa..
hahaha..

oh.. utk akhir iklan ni..

terima kasih kepada paani yang mengajarkan resepi buat murtabak megi..
hehe...

sape nk blajar leh pegi kat blog paani ea..
mungkin beliau byk lagi resepi lain yg nk d kongsi bersama..

14 comments:

JAI said...

Canggih tuhh..budget wehh..try mee sedap pulak..updated blogger terhebat

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

makan ngan coki-coki?
pelik..tapi macam best jer..

°° ♥ p a A n i ♥ °° said...

hahaha. ko nih. gune indomie pon boley. tarak hal :D mmg berbakat ah ko. hahaha.

t try kuewtiow lak? :D

naNa.neRRa said...

wahahahaha...
murtagiieee!!! ;DD

suke jugekkk!

♥ shiMawar ♥ said...

wa..kira berbakat abes le ko ni ek..dpt menghasilkan murtabak drpd mi..pdahal klu ikut original resepi, takde sehelai mi pn dlm murtabak..

nnti aku kawen, nk panggil ko masak le..sng bg tetamu mkn murtabak indomi..save budget..duit lebih, bleh le wat hanimun jauh sikit..haha..ayat gedik.. :p

Amirah Rashid said...

knp xbalut murtabak tu
haha :D

ASaDa RyutaRo said...

Jai :

kalau ada mee sedap, mee sedap tu yg 1st aku nk try.. kekeke :P

ASaDa RyutaRo said...

cik aida comei :

woOo.. sedap mkn ngn coki2.. rasa pedas pedas2 + manis coklat.. keke :P

ASaDa RyutaRo said...

paani :

wah.. selaku pereka resepi telah memuji aku.. tQ paani.. wahaha.. klu ade nk katering murtabak megi, just call me.. lalala~

ASaDa RyutaRo said...

nana nerra :

try la buat.. senang je.. budget seyh..
klu tgh sengkek ujung2 bulan, resepi ni boleh menjadi pilihan utama..
kakaka..

ASaDa RyutaRo said...

shimawar :

pehh... lom bukak bisness dah ada yg panggil suh masak kenduri ni..

xpe.. i ok je..
just call me okeh..

*err.. nk kawen ngn sape tu?

ASaDa RyutaRo said...

Amirah rashid a.k.a dak cOmOtt :

ni resepi asal.. mmg x balut, nti klu balut lemak pada megi tu ilang..
*memandai je ckp megi de lemak.. kahkahkah..

mesti cuba resepi ni! yeah!

Amirah Rashid said...

haha. insyaallah kalau rajin :D

stop calling me dak comott laaa

zella y said...

wah...sedapnyer aku tgk mertabak maggi ko ni!! lapar plak perut aku pg2 ni bila tgk mertabak ko... sedap2!!

(PERINGATAN: ayat diatas utk ambil hati ko je...nanti ko nanges plak kalau2 aku xpuji ko masak...sbnrnya aku nk ckp...sedap ke tu??..)

hahahhaha =p