Monday, June 21, 2010

Perpisahan Terjauh

Menaip dengan teknik kesedihan. aku tahu masih banyak yang perlu aku tempuhi untuk menemui bahagia. kesedihan ini seharusnya aku anggap sebagai dugaan. hidup mana yang tiada dugaan dan cabaran.

Hidup sememangnya penuh dengan warna-warni. cerah gelap telah ditentukan. bersama atau berpisah semua telah diatur. kita manusia hanya merancang, punya kuasa yang maha hebat ialah Sang Pencipta. segalanya telah diaudit di luh mahfuz.

Dalam usaha mencari haluan hidup ini, apa saja bisa terjadi tanpa diduga. bersabar.. besar sungguh makna perkataan ini. biar terpisah dengan jarak. biar terpisah dengan apa jua. aku tetap yakin akan jodoh yang telah ditetapkan oleh-Nya. [aku redha jika dia bukan jodohku. pasti ada hikmah di sebalik segalanya..]

okeh.. cukup! usah bersedih melampau-lampau.

Bila aku teliti gambar ni, rupanya aku ada iras-iras cristiano ronaldo! ok, aku perasan. sebenarnya hrithik roshan saja..

Kepada anda yang masih dirundung kesedihan, bersabarlah.. segala yang terjadi pasti ada hikmah di sebaliknya. semoga kita beroleh kejayaan di dunia dan akhirat berkat kesabaran yang tinggi.. senyum selalu =) [aku pun cam berat je nak senyum ni. hahaha..]

"Usah tangisi perpisahan kerana bersamanya jutaan hikmah yang engkau belum ketahui" -asada ryutaro-



nota kaki :
lagi-lagi bab jodoh kan. layan je la ea.. gambar first tu bukan gambar nanges, tapi tgh tunggu order tak siap-siap.. hehe =P

61 comments:

amalina wahida said...

nanges pun tak pe.. air mata untuk bersihkan pipi secara semulajadi.. kalau tak nanges sapa nak bersihkan pipi kan?? *__*v

maCy said...

gambar 1st cam anak sedara maCy merajuk maksu dia malas layan nak nasik.. hahaha






asada dearie,
la tahzan!be strong. semuanya ada hikmah. berdoalah, Allah memang rindu mahu mdgr suara hamba-hambaNya~

syuQ said...

i juz think dat we share de same mood at this time..sob sob..
...
err tp aku x la nanges cam ang akaka

@ien_R@z said...

adeh! hrithik roshan ke? pat g tgk cermin sblum terus khayal.. hihi =P

erm, jodoh tu ALLAH dh tetapkan.. dh tersurat dlm Luah Mahfuz.. apa yg boleh kita lakukan adalah usaha, doa dan tawakal.. serahkan PadaNYA..

don worry.. kalau dia mmg di ciptakan utk kamu.. dia pasti jdi milik kamu..

la Tahzan.. ^__^

adrinaqamarina said...

hidup mana yang tak de dugaan dan cabaran...
agree!

jangan sedey ye encik asada...
=)

Ery Farieha said...

saba ekk
ari tu ery emo
skrg asada
ehheheh
ade hikmah di sebalik semua ni :)

Wan said...

cis! apodah ;p

syafi said...

mood tgh kene sgt la ni. huk. T_T

PUPUT said...

ko sabar la beb...hidup ko pjg lg nak tempuh..sedih mmg sedih tp jgn smpai ko down teruk..mst ada yg lg baik utk ko..meh aku tuju lgu kat ko..aku nak tuju lagu hadapi dgn senyuman lagu dewa..best...sesuai ngn situasi ko ni..leh bg smgt kat ko...^_^

zai said...

lohhh hitrik roshan ka asada nih..hahahaha
sabaw sabaw..ramai lagi perempuan kt luar sana duk tggu asada, takyah down sgt2..asada keluar je form, mesti berduyun2 nak isi form haha

anisalya said...

marilah aku carikan jodoh buat kamu..
mahu???
hehehe...

eqbalzack said...

jgn sedih2 bro...
hidup tanpa masalah tak best!
lalui semuanya dgn senyuman...

ain fathihah said...

aku ni lemah iman betullah bila asada share gambar2 dia.. haizz.


haha

Epy Ain said...

hritik rosam la sgt ye..
tp asada ni sbnrnya sibijik cam my member.. skunk duk mane ntah.. egypt gak kot..arituh skul agama [ta tipu ye!]
lain maser ain selongkar gambar dia

click asada : Contest Mata Menawan :: anda dah di tag.. rajin2x join dan jadikan Epy Ain as ur referral ::

helena's said...

kamu macam tau apa yang cikhel rasa sekarang,,sedih nih!huuu

-telordibasuh- said...

hehe..alo sedih ke hehee...ko sedih aku curik telor ko hahaha..

Katak Gomok Sulie said...

sedih itu mmg sifat manusia...sedih la supaya kiter akan lebih tabah utk mengharugi masa akan datang...tanpa sedih tiada bahagia...wakaka...adehh....pepg dh berfalsampah...sebenarnya sedih kn gie keje...hehe.... :)

zella y said...

sedih2 pon sempat gak ko perasan kan muka mcm bf aku si cristiano ronaldo tumiahahah...

izyan_5025 said...

kesiannye...xpe la..sabor2..huhu

-NiD's- said...

SABAR, TABAH hadapi setiap ujian yg tiba....

ALLAH lebih maha mengeTahui, JODOH dengan siapa sebenarnya...yg penting ingt janji ALLAH, yg baik bertemu dengan yg baik, yg kurangbaik akan bertemu dengan yg kurang baik...oleh itu, teruskan berdoa moga di pertemukan jodoh yg beriman...insya'ALLAH......=]

nabilah_2908 said...

hmm..kes putus cinta la ni eh...

bersabar lah...ada yg lebih baik sedang menanti...sbb tu la terjadinya perpisahan ini.. :)

dh tkmo sedih2 lagi yupp...sakit mmg la sakit..bnyk2kn lh bersabar..menagis la jika perlu...lepas tu...bagun balik..dgn semangt yg baru..

take care..(^_^)

¶A.K.I¶ said...

ermm...
hidup ni kan mcm roda...
xpe.
tabah dan tawakal.
ALLAH nak tgk kuat x kuat kte sbgai hmbaNya

¶A.K.I¶ said...

ermm...
hidup ni kan mcm roda...
xpe.
tabah dan tawakal.
ALLAH nak tgk kuat x kuat kte sbgai hmbaNya

MSR said...

Sob sob sob... isk isk.. huhu

azzah zainal said...

aduh..bro tok..boh sdih2 k..ahaa dlm sdih2 ya buat lawak wak pasal muka iras2 c.ronaldo..hahaaha adui

reen_sofee said...

awat neh?
jgn laa sedey sdey!
slalu happy ja?

sweeTSour said...

sabar ye asada...
Sabar itu pasti ada manisnya..
hanya Dia yg tau apa yg terbaik utk kita...

M a W a D D a H said...

asada...ooo...asada...

sedey2x plak...xmo sedey2 k...buruk muka bile asada sedey...iskkhh...adah ada ni nak menghiburkan asada...hahahaha..jom lompat bintang sama-sama...kikikiki...:p

sempat lagi perasan hrithik roshan time sedey...:p...

setiap yg berlaku ada hikmahnya...:)

~ ReD ~ said...

err...hrithik roshan ker??hehehe..

macm aqasha ada la aku tgok :D

si[jari] telunjuk said...

gamba ke dua tuh cam baru pas nangeh je...ke baru bangun tido???


anak rusa nani, baru tumbuh ekor,
apa salah kami, YM tidak tegor...

Cheq Tun said...

pahit atau manis tu semua moment kena nikmati. cuma yg pahit tu tak perlu dikenang terlalu lama kelak memakan diri

hidup ni terlalu singkat tuk berduka.
bercinta kemudian putus cinta semua tu proses kite kenal diri kita.

yg penting skrg bekasih syg dengan seadanya..=)

Ann said...

tgh tggu order pun, sempat lg snap ek? mmg suka bgambar dak sorang ni

aku ade kawan2 msih single...nak?:D

cik elina said...

sabar lah ek..
Allah da atur suma untuk hmbanya..
Allah tau mna baik buruk untk hmbanya..
:)

Che Kechik said...

"Usah tangisi perpisahan kerana bersamanya jutaan hikmah yang engkau belum ketahui"

nice one!
cuma kdg2 bkn kita yg nk tangisi perpisahan tu..
rasa tu yg dtg menjengah tnp dijemput..
be strong!
sama2 kita berjuang..=)

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

tak salah pon lau laki nak nanes...tapi berpada-pada lah.. ade yang lebih baik untuk awak...so..senyum2 selalu okeh.. tamo cedih2..kang cepat tua...dah xmacam hritrik roshan dah nanti..hehehe...smile..!

tot tot kecik said...

salam..

jg bersedih berduka pilu dgn ketentuan-Nya..itu semua sudah tertulis dan pasti ada hikmah di sebalik semua yg berlaku ni..

pape pn, smoga asada dipertemukan jodoh yg sesuai dgn kamu..


gmbr last..xserupa lgsug ngan sume yg asada perasan..haha..
tot suke hritik roshan..


smile :)

maCy said...

dalam banyak2, maCy paling suke kumen ain fathihah~ pehh..

hahaha~

asada Ooo asada, bape kali kua masuk umah xde orang ni~

Kim said...

"Cinta mana yang menang dengan mudah?"
Dipetik dari satu lagu tamil yang best. Ade subtitle lagu tu. so cm seswai untuk entry ni.
ha ha.

:)

Stay strong,asada.

sugar2 kapas strawberry said...

thnx utk kata2 itu ;)

iyllienaz said...

bersabarlah..ada jodoh tak kemana..

LUVLYDIYANA said...

sedih tak selamanya....T_T

♥cutebabygirl♥ said...

jgn sedih2. chill ya! :)

Che Daisy said...

huh..pertemuan perpisahan adat manusia biasa..hilang dimata tapi dihati tidak lupa..berdoa lah agar kita aman dan sentosa..hingga kita bertemu semula dilain masaa..:D

mrs.eleanor said...

btol3, ta salah pn nk nanges sbb itu bole wat kite release. kite senaseb kottt, da penat n ta larat nk nanges, trima jelah hakikat, yakin dengan hikmah di sebalik semua ni. chills ya! :)

hans said...

nak kata cristiano memang lah xsama langsung
hritik roshan?
pun xsama
hahahah

ko sedih2 nih kenapa?
spain menang kut
sah ko sokong Honduras sedih2 nih
kekekeke

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

to hans...die ngah ade masalah len tu... hati die ngah sedih kut.. tu pasal kuar entry yang macam ni..

M a W a D D a H said...

asadaaaaaaaa......hahahahaha

maCy said...

1 2 3 4..... wahh!

semua pompuan kat sini! ;p

aina said...

okay boley dengar lagu shahir hehehe :P

ziha said...

huu..kenapa sedih2 nih..tak mo kay.. smile always, :D

nisya said...

sya memang rabun tapi..

Takde rupa hritik pun?? Hahahaaa

FiRsYa MeLisSa said...

kalau tak sedih or tak nangis tu, saya rasa itu bukan manusia..
menangis tu salah satu cara dpt tenangkan hati selain bentak2 kat orang..
then org tak suke kita...~baik kita nangis..
at least ada kawan2 nk pujuk..kan???

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

to firsya melissa
ha ah...ha ah...betol tu..setiap manusia pon ada hak nak nanes kan..kan..kan..hehe..uiksss...ku pulak yang lebih2 nih..hahaha..mane p si asada ni...dah beberapa hari xde entry baru...bz exam eh?

syahira ariff said...

hamboi hamboiii
ang nie selalu cakap pasal jodoh
kakak aku datang meminang tak nak terima
wakakakka
XD

Ms.osha said...
This comment has been removed by the author.
Ms.osha said...

boh nangis asada..sik cute org laki nangis..kekeke..mun nak nangis leh..tp boh padah org..hehe..syhhh~~~

♥ shiMawar ♥ said...

erm..tiba2 rasa suram jek bila masuk entri ni..rupanya tuan punya blog sdg brsedih ek.. (kira sy ni ade empati yg tinggi le konon2nye)

takde perkara yg mudah di dunia ni..mmg perit nk hadapi kesedihan..lg2 bila kita kehilangan org yg kita syg sgt2..

tp seperti yg kamu kata le..klu dia mmg jodoh kamu, kamu n dia pasti bersama..insyaALLAH..

jgn sedih2 tau..wlu berat mcm mana pn, be positif! (^___^)

sI tEDI said...

say cheeeseee!

miss nana said...

alahai.nie musim org bersedihkah?
Tuh maknanya ada yg lebih baik lg yg Allah nak bagi.

btw,musykil dgn caption gambar ke-2 tu.tang mana yg sama.sila jgn marah.hahaha :P

Jom klik sini
Jamuan makan gigi

Anonymous said...

Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari,
DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis
dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari,
rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi

Armiza said...

ok2...
muka cam cam org popular..
serupa cik roshan pun..ok jugak..=P