Friday, October 12, 2012

Carry-Mark Sebelum Final Exam

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram, sebarkan senyuman. yeahhh!! 

Sekarang mungkin lecturer sedang berusaha gigih mengira markah bagi seluruh course-work semester ini. ada antara lecturer sudah mengumumkan carrymark yang saya dapat. tapi banyak subjek lagi yang masih mendebarkan hati. masakan tidak, ada dua midterm yang saya rasa mungkin mendapat markah yang sangat teruk. subjek Foundation of Muamalat, karangan jawapan saya terkeluar tajuk. subjek Marketing Management pulak tak sempat nak jawab semua soalan.

Kalau semester lepas, saya tak rasa berdebar macam ni, mungkin kerana sudah dapat agak berapa yang saya akan dapat. lagi pun memang berusaha keras untuk dapatkan carrymark tinggi. hanya satu subjek yang agak rendah markahnya, 42.7/60. itu pun sebab saya tak buat habis benda yang lecturer nak mengikut masa yang ditetapkan. jadi saya hilang 5 markah. 

Semester ini saya dapat rasakan kesungguhan mencari markah agak berkurangan berbanding semester lepas. sedikit mengecewakan apabila dapat carrymark yang memerlukan usaha lebih untuk dapat A+ masa peperiksaan akhir nanti. apa pun, selagi belum berakhir perjuangan semester ini, usaha, kerajinan dan kesungguhan mesti dipertingkat dan diteruskan. memang terasa agak payah. tetapi demi untuk mendapatkan pengajian percuma, saya akan cuba sedaya upaya, insyaAllah. (^^,)

Termotivasi oleh berita Harian Metro 6 Oktober hari tu.. Sasar Tak Bayar PTPTN, Buat PhD Awal

5 comments:

Jahirah said...

buat yg terbaik...gud luck...:)

Iznie said...

Yakin Boleh..insyaAllah... :)

Unknown said...

SEMOGA DPT RESULT YG BEST K..GUD LUCK

cEro said...

Ok laa tu, at least lebih banyak dr separuh..
Tapi apa2 pun kena laa usaha, kan?
Semua perkara, kalau nak berjaya, kena usaha..

Good luck!

shandye. said...

good luck and all the best in your examinations.

jgn lupa jaga makan dan rehat secukupnya. karang ting-tong plak.

=)