Sunday, October 07, 2012

Masa Yang Berlalu Pantas

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram, sebarkan senyuman. yeahhh!! 

Akhir Jun 2012, semester kedua saya bermula di sini. makan tidur, makan tidur.. tup-tup sekarang dah hujung semester. lagi dua minggu nak start final exam. entah apa je jawapan yang akan dijawab dalam exam nanti, saya pun tak tahu. seriusly sangat pantas masa berlalu sehingga tak perasan umur saya dah jadi 1/4 abad. 

Awal semester hari tu, saya pasang azam tak nak masuk kelas lambat lagi macam semester lepas. tetapi azam tak cukup kuat. habit masuk lambat 15 minit masih lagi bermaharajalela. liat sungguh nak bangkit dari katil waktu pagi. padahal takde pekdah nye bergolek-golek atas katil. uhh! kecewa dengan diri sendiri, lambat sejam adalah rekod terbaru semester ni. 

Semester ini saya mengambil banyak subjek dengan berani dan gahnya sebab result semester lepas agak gempak. tetapi nampak gayanya, CGPA bakal turun kalau tindakan drastik tidak diambil bagi membendung budaya malas dan makan tengah malam yang mengundang tidur berlebihan. lepas bulan puasa hari tu dah okay dah berat badan, tetapi sekarang dah naik lebih 10% agaknya. saya dapat rasai lemak berlebihan menempek di perut. 

21 Oktober ini paper pertama final exam saya bermula. semoga saya terus bersemangat dalam mengharungi semester ini. sokongan daripada orang terdekat, orang tersayang, orang di sekeliling dan semua sangat diperlukan. doa dan dorongan amatlah saya harapkan. insyaAllah semester ini akan tamat 10 November nanti, perjalanan lain pula akan menyusul. chaiyok!!

Kalendar exam sudah ditampal dekat katil, bagi diri sendiri sentiasa beringat yang exam semakin dekat. 

7 comments:

Anonymous said...

amik course ape ye kat mesir?

zahidahwahid said...

wah!!! dah nak exam? good luck in advance....

blog usang said...

semoga cemerlang dlm exam..

s h a said...

Salam asada...lame dah x ke sini...semoga berjaya dengan cemerlang dalam exam dan dipermudahkan urusan... :)

[wani_mn] said...

betul sangat. time flies. apepun good luck asada :))

cEro said...

Good luck Asada..
All the best for your exam!

hatiputera said...

harap anda dipermudahkan segala urusan.