Thursday, May 10, 2012

Umat Yang Semakin Ramai

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram, sebarkan senyuman. yeahhh!! 

Kat rumah ni ramai kucing. sekarang dah makin ramai umatnya. bila kucing betina meningkat remaja, mestilah mengiurkan si jantan yang memandang. apa lagi, berasmara lah mereka. dah sampai masa, ramailah umat kucing di rumah ni. huhu.. antara ibu baru, si Mo-Nyeng. si Amoi pula mungkin akan berkahwin sedikit masa lagi. Boboy dan kucing jantan lain pun dah mula menjeling tu.. 

Gambar cik Bedah sedang menyusu anak-anaknya. belum ada nama lagi untuk anak-anak cik Bedah ni. panggil ikut kaler je. expert dah cik Bedah ni jaga anak-anak dia, maklumlah dah banyak kali lahirkan baby. rilek and steady je. 

Nak buat majlis perkahwinan kat rumah ni nanti, kucing-kucing ni semua bakal masuk bilik besar mereka. karang dibiarkan berkeliaran, ada pula yang hilang lesap. kalau bukan kucing yang lesap, makanan yang terhidang lesap dirembat mereka. huhu.. 

22 comments:

Izan Ishak said...

alaaaa...suka kucing2 comel camni. tapi k.izan blm berani nak bela kucing lagi sebab takutkan hero2 yg ganas kat umah ni. tak pasal dipicit2 plak kucing2 tu nnti...

Rozuan Ismail said...

haha.jadi rumah kucing lah nanti

Aida Azryn said...

kelas noo nama kucing bedah. =____= cecomel betol! hehe

meowwmania said...

cecomelnya anak-anak cik Bedah

moga semuanya sihat-sihat selalu ^_^

gadis oren said...

i love cat ! kt rumah ade 9 ekor kucing . heeee ;D

cEro said...

Uiiihh!!
gambar 18sx ni..hahahah

mohdhazlan Dreadlock said...

comel kucem ..

ciK LyndaWawa said...

eyu..anak pusak ya kiut,,

[wani_mn] said...

saya tak reti bela kucing. tapi tolong sedekah seekor boleh? :p saya nak gomol-gomol! geram betul , comel!!

laskar pelangi said...

Kat rumah camtu jugak. Kucing betina asyik beranak je. Bertambah tambah lah isi rumah kali ini. Comel je meawwww tu ;)

✿....rossa alina....✿ said...

YANG KOMEN NI COMEL MACAM KUCING JUGAK NI..MIAUUU..MIAUUUU..

wahida said...

siap nak buat majlis perkahwinan tu...ekekek...

comel lah kucing2 tu...geram je tgk...

Kathy Tuah said...

monyeng! sama dgn nama pusak kmk..kehkehkeh

emieysandra said...

steady je cik bedah ea..

Nesa Wazir said...

amboih..meriah :D

ain dzaya said...

amboi cik bedah semangat kus2 betol yer..
siap ada bilik khas lagii..bahagialah isi umah nanti..hek.hek.

era_zierah said...

kirim salam cik bedah yeee...;p

Maya Lisa said...

huaa >_< nak sekor leh ? sekorrr jeee ~ hahah

THE LEKAT LEKIT STORY said...

paling suka org cerita pasal kucing lebih2 org yg bela kucing byk sbbnya mesti teringat kucing2 kt kg yg byk, kawen beranak pinak & mcm2 perangai. Suka curi ikan bawah tudung saji.. sekor tolong angkat sekor tolong amik... Rindunya.

zulaikha said...

hi asada :)
eh chop, mana chat box? memang xde ke zu x jumpa? huhu... btw, lama x buat kunjungan balas kat sini.. hehe..

eh, zu dah update blog.. haha... nak bagi tau tu sebenarnya.. :D

JaNnaH said...

untong.. kucen2 tersebot

azah87 said...

org cakap lau amek gambar kucing t kucing cepat mati..erk???hee..mntak jauh..tapi dorg mmg cute!!