Monday, May 07, 2012

Senai Airport For The First Time

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram, sebarkan senyuman. yeahh!! 

Saya bertolak dari Shahab Perdana di Alor Setar ke Batu Pahat pada 30 April hari tu pukul 8.30 malam. perjalanan 12 jam dengan bas ekspress S&S. itu pun siapa yang nak ke Batu Pahat ditukarkan ke bas lain semasa di perhentian rehat keluar dari Kuala Lumpur. leceh, kena angkat beg pindah bas. 

Sesampai di Terminal Bas Batu Pahat, saya dibawa ke Benut, rumah tunang adik saya. berehat sehari sebelum balik ke Sarawak esoknya.


Pertama kali menjejak kaki di tanah Johor, gara-gara tiket flight yang dibeli adik saya untuk balik ke Sarawak berangkat dari Senai Airport. saya langsung tiada gambaran bagaimana rekabentuk Airport Senai. bila dah sampai, tidaklah terlalu besar airportnya. tapi, banyak variasi kedai kat dalamnya. alah.. banyak kedai pun, saya bukan ada duit pun nak membeli-belah kat semua kedai tu. tengok je lebih. hahaha.. 

Senai Airport agak simple. mudah la nak kenal tempat check-in, tempat departure dan tempat arrival walaupun baru pertama kali sampai. kalau yang sesat tu maybe jenis yang tak pandang kiri kanan, tak baca papan tanda.

Ruang legar depan pintu masuk Senai Airport.. 

Check-in bag kat kaunter Air Asia di hati.. 

Masa sampai kat Airport Senai, tak ramai sangat orang. berdiri nak check-in pun tak berbaris panjang. dah settle hantar beg, sempat pergi minum-minum kat situ sebab masa boarding lambat lagi. malangnya bila dah masuk tempat menunggu, flight kami pulak yang lambat sampai. hampir sejam menunggu. tapi ada hikmah flight lambat, sempat charge handphone kat tiang airport before fly. hehe..

Flight Air Asia sebelum berlepas dari Senai Airport

Walaupun terbang lambat setengah jam dari masa sebenar, flight yang diterbangkan oleh encik pilot Air Asia mampu sampai ke Airport Kuching seperti masa yang dijangkakan. hebat wooo..

Penerbangan best dah. tapi bila tuntut beg tu hati jadi bengkak pulak sebab beg yang dimasukkan ke kargo basah kuyup dengan bau ikan mentah. entah pakcik/makcik mana yang bawa ikan beku masuk dalam kargo. hampir semua beg yang sekali dengan saya tu berbau ikan. haihhh.. sadis sungguh. 

Mungkin nanti akan ada lagi penerbangan saya dari Airport Senai. sebelum ni biasa tengok nama Senai Airport dalam game Saidina je. baru hari tu dapat jejak kaki yang betul-betul punya kat Senai Airport. InsyaAllah, 21 Jun nanti, saya ke Benut lagi. 23 Jun tarikh dirancang untuk majlis persandingan adik saya kat tempat pengantin lelaki.


Nota kaki :
gambo tangkap sendiri, nak suruh orang ambikkan gambo, malu ler pulak. dah ler henpon cabuk. 

8 comments:

Unknown said...

hehee .. best2 .. alamak .. bau ikannn ..

sudi , bacalah. tak komen takpa. sekadar berkongsi :)

http://www.inikisahtia.com/2012/05/pesanan-seorang-wali-kepada-si-bakal.html

redlomo said...

pengalaman baru 2...

caliph shuriken said...

dari game saidina ke real airport ^^

Unknown said...

huhu.tak pernah jejak kaki lagi ke sana

zahidahwahid said...

mun g johor gik roger2 jak...hehehe...

Hafiz Hafizol said...

hahaha.. gambo ambek sendiri tuu..

ciK LyndaWawa said...

hehehe,,,bah gambar ngan kmk ju! hehehe

Anonymous said...

kenapa Cik Asada tak berlepas dari Kepala Batas?

Kepala Batas, Kedah ya; bukan Kepala Batas,P.Pinang aka kawasan Pak Lah;kwsn rumah sepupu Cik Asada tu