Monday, April 11, 2011

Kisah Diserang Perompak Bersenjata

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram sebarkan senyuman.

Hidup tidak selalunya indah, langit tak selalu cerah.. kadang sekelip mata kegembiraan dicabut dari hidup kita. redha dengan takdir-Nya. apa yang perlu ada, ketabahan menghadapi segala dugaan. saya yakin, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.

Peristiwa dirompak berseorangan di rumah 29 mac lalu masih menghantui malam saya. kecacatan kekal di muka mengingatkan detik getir hampir dibunuh. bayangan muka perompak masih jelas, sangat jelas lagaknya! bayangan itu menambah geram di hati. geram sebab tidak bertindak lebih agresif 'melunyai' orang yang sanggup mencederakan saya. uhh!

Muka dan bibir yang dirobek perompak. tangannya kasar, busuk bukan main!

Kesan gigitan ganas perompak. sampai terkoyak baju. setelah pisau berjaya dirampas, gigi pulak senjatanya!

Saya sedang mamai masa perompak masuk ke bilik pukul 6 pagi. lepas subuh pukul 5 pagi, saya baring semula dan pasang filem P.Ramlee Si Labu Labi untuk temankan kesunyian. hairan plak, saya tak kunci pintu bilik pun pagi tu! perompak tolak pintu, pasang lampu.. saya terkejut. terus jerit "enta min? harami! harami!" (kau siapa? pencuri! pencuri!). suara time tu sangat ganas! haha..

Mulanya perompak lari.. saya bangun nak kejar. tengok saya tak bawa apa-apa, dia datang acu dua pisau. tergamam seyh! mulut saya terus senyap, berundur perlahan ke sebelah kiri katil. perompak bagi amaran, kalau menjerit, dia bunuh.

Hampir 20 minit saya menurut tanpa bantahan. dia nak henpon, saya ambik dulu simcard, pastu letak henpon atas katil. dia ambik. terpandang wallet atas meja komputer, dia bukak. dia ambik duit, LE350, USD20 dan 8 Riyal kenangan di Jeddah dulu. nampak jam tangan plak, dia terus sarungkan kat tangan. heh! geramnya!

Dia geledah bawah tilam, mata pandang saya tajam sambil tangan mengacu pisau. suruh saya duduk, tangan letak di kepala. terpaksa ikut! lepas selongkar kotak bawah katil, dia belek baju-baju bergantung di sudut bilik. takde yang berkenan kot. dia kembali ke meja komputer, terjumpa lah kotak biru kecik penuh dengan syiling LE1.

Mulanya dia ambik kotak tu nak masukkan dalam saku jaket, tak muat. poket jeans pun tak muat. akhirnya dia buka kotak, masukkan syiling dalam poket jeans. masa ni lah dia jadi bengap, tamak sangat nak harta orang. ade ke patut dia lepaskan pisau letak atas meja komputer!!

Perompak lepaskan kedua-dua pisau atas meja komputer ni. pisau hulu hitam tu perompak punya, pisau potong daging plak rumah saya punya.

Bila nampak pisau atas meja komputer, saya melompat atas katil terus menyerbu, sendal leher dia dengan siku sampai tersandar ke dinding. tangan kanan saya ambil pisau terus acu ke muka perompak. aksi macam gaduh dalam movie Ong Bak! hahaha..

Perompak terkunci ke dinding meronta nak lepaskan diri. tangan kanan dia tumbuk rusuk kiri saya bertubi-tubi, dia gigit lengan pun saya masih tak berganjak. suara brutal rock saya panggil kawan time tu, satu kompleks boleh dengar kot! giler punya kuat..

Mungkin terlalu cuak meronta, perompak tu robek muka saya. paling pedih bila jari dia mengait bibir, terus tertiarap atas katil dibuatnya. dia tekan badan saya dengan tangan kiri, tangan kanan cuba nak rampas pisau. dapat peluang tu, saya terus menyiku, tepat kena tengah muka. dia rebah terduduk, saya plak lari keluar rumah dan panggil penghuni apartment lain.

Tempat bergelut. topi hitam tu perompak punya, jatuh masa bergelut. kunci rumah yang dah siap di duplicate banyak-banyak oleh perompak pun jatuh sekali. entah mana dia dapat kunci..

Saya lari sambil menjerit turun tangga ke tingkat empat, perompak lari naik ke bumbung bangunan. apartment saya tingkat lima. kalau naik atas, mana ada jalan keluar lain selain terjun! haha..

Kawan saya muncul, 3 orang.. dapat dah corner perompak tu. bila tengok perompak mengamuk dengan pisau, saya jerit suruh kawan saya masuk balik ke rumah. seriusly saya takut kalau ada yang terbunuh atau dijadikan hostage. yang hairannya, banyak giler stok pisau perompak tu bawak!

Perompak yang mengamuk nak masuk ke rumah, saya tutup pintu dengan laju. terus dia lari ke bawah, kitorang kejar plak. sampai tangga tingkat dua, sorang senior sempat hayun tongkat kena kepala perompak. sampai patah tongkat kayu tu! mercik darah.. perompak sempat cucuk perut senior dengan pisau berkali-kali, tapi tak tembus! giler lah.. entah ilmu apa senior tu pakai. calar sikit je.

Malangnya masa nak kejar, senior tergelincir di tangga lalu perompak sempat meloloskan diri. kepala perompak berdarah dan tangan dia terluka. luka kat tangan perompak tu mybe sebab bergelut nak rampas pisau daripada saya.

Darah milik perompak di tangga tingkat dua. teruk jugak cedera dia, darah menitik sampai ke depan pintu utama. saya plak baru perasan kepala sendiri berdarah lepas dah habis adegan kejar mengejar. itu pun kawan yang tegur, darah meleleh kat tepi telinga.

Keadaan bilik sebelah lepas diselongkar perompak. sebelum masuk bilik saya, barang dalam almari bilik ni dia dah sumbat dalam guni.

Bilik hujung paling dahsyat diselongkar. empat guni penuh yang perompak tu kumpul adalah barang dalam bilik ni. yang dahsyatnya, boxer dan seluar dalam pun dia nak kebas!

Andaian saya, perompak tu tak tak sangka apartment dia rompak ada penghuni. dia buka pintu bilik saya, terus pasang lampuuu.. nak mencuri pasang lampu, baik dia bagi salam terus. hahaha..

Saya tinggal seorang dalam apartment ni. bilik sebelah memang kosong takde orang. sorang housemate lagi jarang sangat ada kat rumah. tambahan pula, sebelum ni bangunan asrama kami pernah ditinggalkan tanpa penghuni masa pergolakan di Mesir. memang dia tak sangka sungguh lah tu.

Gambar barang-barang yang perompak dah masukkan dalam guni dan plastik. dia kumpul dalam apartment kosong yang kami jadikan stor. kasut-kasut saya tersimpan kemas dalam plastik! huh! kami syak, perompak ni selalu masuk ke bangunan asrama kami. siap tahu mana nak letak barang dia rompak. dan mungkin dia bercadang akan datang lagi pada hari lain untuk ambik. dia konfiden buat macam tu sebab dia ada kunci rumah!

Tanpa sengaja, kunci perompak dah tercicir masa bergelut. kitorang dah tahu taktik dia, terus tukar kunci pintu utama. tambah selak kat pintu apartment masing-masing.

Apa pun, kejadian ni membuatkan saya lebih berhati-hati. atas nasihat ayah saya, sekarang dah ada senjata untuk mempertahankan diri di sisi katil. hari tu tak terfikir pulak nak angkat kerusi ke, baling botol perfume ke, baling bakul barang ke. banyak je benda boleh jadi senjata sebenarnya.

Dalam kepala saya time tu, macam-macam andaian buruk. seriusly dah terbayang ajal nak sampai. bayangkan kalau saya kalah masa bergelut dengan perompak. memang sah kena tusuk dengan pisau dia lah. dah tu, tak terfikir pun nak belasah perompak teruk-teruk walaupun dapat sendal dia ke dinding. pisau sudah di tangan, mangsa di depan mata. mungkin naluri kemanusiaan masih tinggi kot! hahaha..

Nota Kaki :
Luka-luka kat muka dan tangan dah sembuh sepenuhnya, tinggal parut masih belum hilang. cuma gigitan perompak je masih belum sembuh benar, entah racun apa di mulut dia tu. dah buat laporan polis, tapi macam takde laporan. polis hanya suruh belek buku rekod gambar penjenayah untuk cam muka perompak. tapi takde, perompak baru rasanya..

Syukur saya masih selamat. barang yang hilang boleh diganti, kalau nyawa melayang? tak berupdate lah blog ni. hihi.. pengajarannya? sama-sama kita renungkan..

panjang giler entry.. mungkin ambik masa dua hari nak habiskan pembacaan. sabor je lah.. :P

117 comments:

Ain Shdn said...

cissss!! hantu punya perompak. harap2 ko mati tengah jalan. Hahaha.

Alhamdulillah kome tak pape kan.. Grrr. hebat lah kome. kago0m w0ooo.. o___O... bersinar2 mata nie. HAHAHA..

Semoga diberi kesedaran pada si perompak..

Ayuni said...

Assalamualaikum, alhamdulillah awk selamat.....

Nur Hawa Mohd Zin said...

Ya Allah..selamat tak da pape...bahaya betul..hati2 ye lepas ni..manusia kejam ada di mana-mana..kadang2 kita tak kenal pun..tapi orang nak dajal kita..ish kalu awe kat tempat awak.tak tahu la..perempuan ni merka nampak nak buat tak baik jerk..

Sophie Al-Yahya said...

wahhh..giler lah asada.. lu memang umur panjang lah.

alhamdulillah selamat..

tp kalau aku lah, mesti menggeletar seluruh badan.

RerameUngu said...

huissh..nasib la takda sampai hilang nyawa eh..syukur..

cik diba said...

alhamdulillah tak de pape... next tme berhati-hatilah.. pape pon utamakan diri sendiri..

Anonymous said...

alhamdulillah kamu panjang umur. lain kali hati-hati. ^_^

- elina - said...

selamat baca smpai abis .

heh .

cikmunchan said...

ngeri!! tp syukur semua selamat

Unknown said...

AIYARK...MENAKUTKAN..NASIB BAIK TADEK PAPE JADI..ALHAMDULLILLAH

n4dh!3r4 said...

alhamdulillah masih boleh membaca penulisan kamu.. :)

shuhadah Zainol said...

salam..takziah dari saya....

alhamdulillah xde yg cedera teruk kan...berderau saye baca entry ni....lepas ni kena lebih berhati2....

Cik ira said...

alhamdulillah asada sensei selamat..

NIA said...

mungkin, perompak tu lama tak gosok gigi.bakteria banyak dekat gigi.yerks.tu la sbb luka lmbt sembuh kot.letak antibacteria!!:P

Aimifiqa said...

eww. sakitnye, x senonoh perompak tu. ganas dan ekstrem sgguh perompak tu.

Unknown said...

huish.. seb baik takde yg hilang nyawa.... ermm... siap ade duplicate kunci.. maybe org lama duk situ.. huhuhu....

kena tambah berhati2 la lepas neh....

ingatan utk semua dan diri sendiri jugak.. huhuhu...

Anonymous said...

syukur masih selamat

Miss Bluepinkiey said...

itu harami banyak berani..berapa pisau ntah yg dy stand by...hahahha...

zulaikha said...

asada,
sepatutnya bila baca entry ni rasa risau, sedih(?) dll.

tp ada certain part lawak la pulak(salah satunya part perompak tu tamak sampai lepas pisau). huhu. maap ye gelak sikit2.


gambar dah xleh terpampang kat page budak ensem la pasni..ekeke..

Syafiqah Sabki said...

perghhh dahsyatnyee...seriau pulak dibuatnye..nazubillah mintak djauhkan dgn kes rompakan aceni..semoga cepat semboh sepenohnye

Cikgu Jaja™ said...

ya Allah..bahaya nyer. pasni kena lebih behati2..dOa dan zikir jgn lekang.

mujur selamat,alhamdulillah..pandai juga awk pertahankan diri

kalau lah sy kt tmpt awk, sure terkaku saja xbuat ape2 :/

M a W a D D a H said...

asada.....welcome home...:)

hope selamat lah di sana...dah2, jgn ternak hutan lg okeh...

sediakan senjata lebih sikit dan muka tu pastikan nmpk ganas...hahaha

Miss b said...

seriauuuuuuuuuuuuu

tp saya paling suka bab perompak tu busuk. khkehkehkeh

tak mandi ke?
auchh

Nobita Sensei said...

geram pulak gua baca. kalau dapat kayu besbol hentak kepala memang sedap nih.

E K A said...

seramnya dengar.cam 'org dalam' juga je.cthnya cam pemaju rumah ke.sbb canne dia leh dpt kunci spare....alhamdulilah takde pape

♥cikmOt♥ said...

ya Allah...sib baik asada selamat...kami disini sentiasa doakan keselamatan asada...taking care ye...

Ryna Tri Asmara said...

gerun la baca entri abang ne :-/ tapi lucu jgk part pukul kepala perompak sampai patah. hahaha~

apa² pun, berhati² lain kali okay :)

Nida n' Hanafi said...

AS-salam..

Ya Allah.. nasib baik tiada perkara yg buruk berlaku pada Asada...

Bersyukur kerana diberikan peluang untuk melihat dunia ini lagi... dan setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.. Insya Allah

Hanys Najib said...

scary!!
:-S

CikRose said...

gerunnye tengok encik asada...huhu..nasib baik xde kehilangan nyawa..dugaan dari Allah..

.Am-OH-Am. said...

syukur la hang selamat. *takut betol baca entri hang nih.* T_T

Anonymous said...

erk.. seriau bace.. alhamdulillah selamat..

Anonymous said...

erk.. seriau bace.. alhamdulillah selamat..

HeeDaia MaRiBi said...

pengalaman yg sgt menakutkan~
msyrkt arab, ganas2 kn orngnya?

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

subhanallah...ye ke? huuhuhu~ bahayanya...tpi korang sgt berani lawna perompak tu...

aLya maNip said...

alhamdulillah..semuanya selamat..biasala asada..bekas gigitan susah nk baik..huhu
bnyak2 taruk ubat ea..hehe

fatian athiea said...

adehh..ingatkan main2 letak lipstik sikit kasi suspen..



teruk bangat ceyh..




sabar naaa..nnti Allah je mmpu balas kat manusia yg xde sifat kmnusiaan tu..



peromapak2 ni mestila tinjau dulu keadaan sblum nak rompak..
kalau tak camner dorg boleh songlap semua..

kan?? kan??



in my opinion la..teheheeee...



1st kot dtg cni..tak pun many times..

bdw, pity of u..harap bsabar:)

saffron tia_najib said...

alhamdulillah xde nyawa yg melayang.. takot pulak rasa bila bc nih.pttlaa rmi org dok fwd2 msg kt ym suruh bjaga2 bila nk duplicate kunci kat sini..nauzubillah la moga2 xberulang lagi kisah mcmni..arab ni makin berani pulak.kalau kt mansoura ni,mmg slalunya budak mesia laa dia nk attack..samada masuk rumah ataupun nk ragut tepi jalan.. semoga cpt sembuhla yer.

Unknown said...

eeeeeeeeeeeee...darah!

Anonymous said...

alhamdulillah..semuanya selamat & xde nyawa y melayang..dh mcm drama plak kisah asada kali nie..ape2 pun, syukurlah cz xde pape..cuak jugak kn mse tu...hehe alhamdulillah, ALLAH masih melindungi asada...(^_^) pemgalaman nie msti xleh lupe seumur hidup kn..

Anonymous said...

speechless. tergamam mule2 tgok gmba

gile la perompak tu. gigit2 plak. seramm

ztie said...

aieh.... nasib jak sekda papa nak ow..... oke sik semua ?

wanie m'nJ said...

scary gila baca kisah ni.
hebat lah asada.
tak melampau klu saya kata asada ni hero time tu.
haha
siyes, hantu gila perompak tu.nak merompak plak tak kena cara. time teran jgk, boleh jalan. kenapa lahaiii... alhamdulillah asada selamat.. mmg nyawa boleh dikatakan d hujung tanduk je..

lady-D said...

Ya Allah, serius ngeri ni, senjata byk giler dia bwk..syukur asada selamat walaupun cedera..take care ya

kyle said...

nasib baik bro selamat, huhu....time baca post nie pun minda kyle dh terbayang citer prison break dh,haha

||aLeaSaRa|| said...

kite ingat entri bro ni tipu rupa2nya betulllll!alhamdulillah bro selamat syukur sgt2.yelah malang tidak diduga.lepas ni bro pun kena lbh berhati2 ye!

Madam Sooyaree said...

Asada!!! Hati-hati ok... Gila lah perompak Egypt, takut!!!

Harap2 dia takde rabbies, kalau tak... ouccchhh!!!

Take care, and so sorry to hear about it :(

baby_busyuk said...

janji nyawa selamat..Alhamdulillah~

nyonya penang said...

get well soon..=)

lavenderlover said...

dasyatnyer..mintadijauhkan la mana2 perompak lg..duk cairo ke?sy di mansoura..=)..nice blog u have!

sHi Ma said...

hantunya perompak..
ye nyawa lebih penting, harta hilang boleh cari... syukur asada just luka2 ringan...

org tamak (mcm perompak tu lah) selalu rugi...

faINa989 said...

Nasib si jejaka selamat! Fuhhhh..

haha..

;p

Unknown said...

siannye..hati2 ya..harap2 tak berulang lagi

Farah Deeb said...

Alhamdullillah Allah pelihara kamu.

nfatin said...

menakutkan betul baca cerita ni..

semoga cepat sembuh..

Aisumi Chan Kawa'i said...

astaga.. nasib baik kamu just luka2.. benda datang tanpa diduga.. take care ok =)

yusufjalli said...

Ish2..sadis2...kes berat pok..Anyw, tahniah sbb ko nang brjiwa pahlawan Srwak...!! Lain kali bantei lok..sampaie nya lemah..heheh~~~~

JMR said...

ni lakonan semula ke apa ni bro..hahhahaha

Cik D momy the ZAs said...

fren, sorry... been long x chat/komen
alhamdulillah semuanya selamat
till end, take care =)

Sara Ali said...

alhamdulillah xde pape jadi kt korang semua...

dasyat toi,,
takut laa,,,
siap leh pk lagi tu nk bergelut,,,
laki blh la kot,,
kalo pompuan x thu laa..
lain la kalo de ilmu sila or taekwando...hehehe

Puan Sue said...

salam.. next time kena beringat la Dik..Kunci pintu selalu..Nasib baik awak lelaki..kalau si Asada ni perempuan cantik, ape la agaknya kesudahan cerita ni..

Nauzubillah...!

♥ shiMawar ♥ said...

Innalillah..takziah utk asada..moga tabah ek..pasni kena lebih berhati2..

seram le pulak..manusia skrg semakin kejam..asal boleh jek..aduhai~

Unknown said...

aduhai...benda2 gini yang buat mak bapak takut je nak lepas anak2 pi merantau jauh2..

mujur latak de sapa yang
hilang nyawa..
Alhamdulillah...

saKura CinTa said...

salam incik asada...
alhamdulillah Allah masih memelihara kamu....

semoge berhati2 ye, lagi2 berada di negara orang... =)

sihat2 selalu....

Cheno Zainordin said...

whoaa. kene pasang cctv nih!

anyss said...

Assalamualaikum,
Hish! macam dalam filem Tamil!
Apapun, dah selamat kan? alhamdulillah.

Hidup kat tempat orang banyak dugaannya, semua tu pengalaman. Mmmmmm dulu kat kelantan, dah seberang lautanpun kena lagi?

Belajar rajin2 ya...cuba tanya abang senior tu baca ayat apa sampai tak lut ;)

'Athifah Markzzaki said...

Aha~ entri kontroversi dah keluar~~ ;D

eiza said...

erk..patut lew lama mendiamkan diri..alih2...tbaca lak citer kena ngan perompakk...wahhhh...mengong punya perompak...len kali...letak lew pape mcm menda tajam ke...tak pun ada satu alarm ni..bising gila+peningkan kepala orang yang mendengar...ni motip nyer untuk kes2 cenggini lew..kalo tak salah kat malaysia ada jual dan pernh cuba...memang pening..boleh lew alihkan dulu perhatian perompak...n duit2 jangan letak satu je tempat (macam letak kat wallet..) letak jugak...kat tempat lain...untuk simpanan emergency..tempat yang orang lain tatau n sukar dijangka..hehe..dlm wallet letak yg keperluan jerk..(huhu..pandai r saya ni nasihat la plak..)hehe..pepun take care..n lebih berhati2 lepas ni na...salam

Bunga said...

Alhamdulillah semua selamat..

hati2 yek..bahaya tul..lau bunga mmg mengis la..

EB said...

Alhamdulillah xda pertumpahan darah.. Syukur...

Nonie said...

subhanallah....
kejamnye perompak tu...
semoga awk tabah ek...

Jey said...

awk sangat berani :D
tabikk!!

Cik Yana said...

Kamu kat luar negara ek? Huhuhu~ bahaye nye. Kalau jadi kat perempuan, camane entah. Nasib baik lelaki, tahu nak melawan balik. Cik Yana yang ade taekwondo ni, kalau orang acu 2 bilah pisau dah tak terketar dah kot. Huhuhu~

Lots of Love,
Cik Yana

Yuyu said...

nasib baik kau selamat...

adie said...

Alhamdulillah...seb baik ko tak apa². ngeri jugak baca pengalaman ko ni. next time ko bagi cukup² perompak tu biar lunyai (tapi aku doakan takkan berulang lagi kes ni kat ko)

su said...

dasatnyer!

n!cK said...

mak aihh..seremmm..

Shila said...

kalau berani, cuba tunjuk gambar skrg..

:D nak gak tgk parut mafia.. :P

nurulfzz said...

tp sy abeskn jgk baca entry ni =)

Si Gojes said...

hati hati slalu bro...kunci umah atas bawah kiri kanan..lagi bagus solex smua gate..=)

khadijah nas said...

Alhamdulillah Asada selamat..

Betul Asada, barang barang hilang boleh diganti, kalau nyawa melayang.. Nauzubillah...

Tak kira lelaki atau perempuan, sangat bahsa di zaman sekarang ni kalau duduk sorang sorang.

Jaga diri elok elok ok. Sentiasa doa dekat Allah agar di jauhkan dari bala, malapetaka dan kecelakaan.

Take care!

❤フィザAzhafizah said...

Alhamdulillah sumernyer selamat..mintak berhatihati la pasni.harapharap takde kejadian burok berlaku lagi..aminn

qellissa said...

Takziah ye Asada..Ganas betul perompak tu sampai leh gigit2 pulak..tgk abis muka robek2 da x ensem..hihihi..setiap yg berlaku tu ada hikmahnya....

cik aiLebiu said...

alamak pengalaman hitam ni btul2 buat meremang bulu..apa2 pun awak mmg berani...pasni kena lebih berhati2 la..

cik-terompah said...

punya la busuk hati perompak nih.. ayoo.. saba2,, mesti ada hikmah disebalik nya..


*kacak lg ke nih? ngehhh

::melur:: said...

ya Allah ngeri nya kalo sy ditempat tuu..anw, syukur sume tak ape2 :)

emieysandra said...

TERUKNYERRR!! moge perompak tu dapat balasan yang setimpal..

terokai seni said...

horh tegang urat perut aku baca, maklum la tadi layang kungfu jap... alhamdulillah tak sampai hilang nyawa

Wan Jun Smile said...

gerun nya.... hope cepat sembuh!! peristiwa ngeri kot...sampai bile2 x leh lupa kot...

Miera Hassan said...

woo menakutkan la pengalaman macam ni.. kalau sy la, haish ntah la..dah la pompan.sebab tu kena blaja martial art..huhu...

Woofer Storm said...

slm bro...alhdmllah anda masih selamat.. diharap berhati2 dilain kali..moga menjdi pengajaran pada kita semua..follow kamu..

*demi wang,manusia semakin tamak haloba..ermmm

za said...

syukur lah ko selamat.. hehehhehe

ngeri tgk gmbr2.. mitak dijauhkan

Izzatie said...

Scary gilaaa :O

AZRI said...

masyallah.takut nya..lagi-lagi kalau perompak yang nekad..
alhamdulillah x de sape tercedera teruk

Farhana Jafri said...

alhmdulillah tuan blog ni slamat.. biase la tu klau dh panik pe bnde pon xingat.. tp plik gax prompak ni.. sume bnde dy nk angkut.. rse ny DNA dy dh ckup tuk cari dy.. tu pun klau sstem bgus cm cite csi la.. kekeke.. yg parut2 tu sume ltak aloevera je cnfirm hilang :)

jemput singgah ANASAURUS :)

nur aisya humaira said...

mak aihh, knape tk belasah je perompak tu??ngeh2..

kalau pompuan yg kne, tak thu nk wak camne...aishh..scarynye..

[z@ck] said...

Ya Allah.takutnya aku baca pengalaman hang ni.Syukurlah tak jadi apa apa kat hang.huhuhu.

Idah said...

selamat baca sampai habis...masyaAllah..syukur u selamat. apa2 pun next time berhati2 ya..nice to meet u

CIK TOM said...

aritu dah dtg bc entry ni..siap terkejut lg..tp xdpt nak komen sbb tnet slow giler...hehe..

semoga asada cepat sembuh dan dilindungi dr segala marabahaya ye...amin....

definitely.me said...

pehh!
gila seram baca.
nasib baik selamat.
yg luka2 tu boleh smbuh, insyaAllah.
tapi kalau nyawa melayang lagi teruk.
syukur lah semua okay :)

AkuMuzikFilem said...

salute sama akhi=). ada berani dalam takut

Zida said...

bro, kat mana rumah? hayyu sabi' ke??
gila betul laaaa. macam2 kes kat cairo sekarang ni. ngeee

nasib sumenya oke. alhamdulillah.

[sutera kasih] said...

fuhh..dgn dahi bekerut2 baca entri ni..dpt imagine lagi situasi tu..perghh kira hero jgk la ni hehe nsib baik xda apa2 sgtkan..btw, take cara yeaa :)

remy ishak said...

amik la darah perompak tu cek hemoglobin dia ade dna geng mne

s h a said...

btol tu...barang hilang boleh ganti...huhuh...alhamdulillah x terjadi ape2 pada asada...

Max Printworks said...

mak aii dahsyat gila..selamat x jadi apa2 kat hang..kalau jadi kat aku taktau la nak wat apa..bengong pnya penyangak..

Sharil Sharizal said...

sbb tu lah sampai skang aku tido bawah bantal ada pisau. walaupun itu sbenarnya tak menjamin keselamatan, tapi at least ada la chance sikit nak tikam halkum perompak. anyway, nasib baik ko selamat.

amny said...

ishh..nasib baik die masuk rumah lelaki..kalau perempuan....xtaw laa nak cakap...

ARIZA KAK CHIK said...

Alhamdulillah..awk selamat Asada...ujian utk awak..tapi dasat jgk awak sebab berani melawan..

Izza - Jiejah said...

Alhamdulillah ..masih panjang nyawa.

adidahzubir said...

ouh saja nak bagi tahu. kes rompak abg asada masuk metro hari neh,
wewiitt !

Aliesha Kirana said...

Salam asada.. AK bru prasan pasal kes ni. ALhamdulillah semuanya dh selamat. hati2 ok. mungkin ini ujian Allah buat Asada..

❤Mrs. Myra❤ said...

saye abeskan 2saat je nak bace entry nie..hebat tak ? :P hehe...
alhmdlillah...takde nyawa yang melayang...pergghhh..senior awak tu pakai ilmu pe..waaa..bole mtk ilmu tu sket nie..hehe

cik azeya said...

tak ada cerita yang lebih real ke daripada ni. huu takotnya. kalau saya yang kena. dah mati kot. tak sempat nak balik msia.. -_-'

Sang Penulis said...

aduhh..bahaya juak eh..nasib bait ktkorg sekda pa2..

Farahin Ahmad said...

mak aih.da mcm drama melayu nih.

seb bek terer lawan pencuri.

btw,hati-hati len kali yek.

:)

eVa said...

hishh.. nang dashyat! xpat mejin.. lawak da jwak p bila lam keadaan gya adoi.. syukur selamat..