Saturday, September 10, 2011

Makin Sunyi Dah Rumah..

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram, sebarkan senyuman. yeah!

Habis sudah suasana hari raya kat rumah saya, sunyi... tinggal Syawal je yang belum habis. sekarang ni rumah terbuka aidilfitri masih lagi berlangsung di sana sini. tanya sama perut, larat ke tak larat je lagi nak makan. ini pun baru balik dari pengilan (kenduri kahwin) di Kampung Mang, Kota Samarahan.

Makin ke tengah Syawal, makin sunyi rumah saya. petang semalam hantar adik saya ke airport. balik ke life kampusnya, kelas nak mula Isnin ni. tinggallah mak, ayah dan saya di rumah semasa hari bekerja. kakak dan abang ipar pula memang jarang-jarang ada di rumah kalau siang hari. bertemanlah kami bersama kucing-kucing yang ramai. sunyi betul lah..

Kucing pun ramai yang buat hal sekarang. lebih-lebih lagi tiga ekor si kenit yang diberi oleh auntie cina jiran selang sebuah rumah. terpaksa dikuarantin dalam sangkar sehingga mereka reti buat 'kuih' di tempat yang sepatutnya. macam dah okay sekarang ni, tapi masih perlu diteruskan latihan buat 'kuih'. hahaha..

Ika yang aktif. bila ajak bergurau, kemain bising suaranya..

Tiba-tiba melalut cerita kucing pulak kan. tapi kucing-kucing ni lah meriuhkan rumah yang sunyi. ade jugak untuk dipanggil time duduk-duduk bersantai.

18 comments:

MiRa said...

new sem dh byk open skrg. hehe..awk balik for good or will be balik mesir soon?

♥ Dea ♥ said...

KPg Mang??.. Mek tiap taun da g jln raya cya.. kwn mak bpk mek dr kecik..:P

Umie Artoqiemie said...

sumbat ja kucing tu kat tandas bila dia nak wat kuih.. keh3.. berkesan!!

JIJI YU said...

ko balik mesir bile

emieysandra said...

ika tu nme kucing eh..comelnyer, ehehe

cik_paan said...

buat kuih....ehehehe..
berlapik nye bahasa

Yatie Awang said...

bila banyak masa macam tu, bolehlah berblogkan hahaha

~Nana 귀여운~ said...

mcm mana rupa kuih yg kucing buat tu ek ? huhuh

iKhRam said...

naseb baik ada kucing kan.. kalau tidak bertambah sunyi la rumah tue..

meowwmania said...

kite kalau berteman kucin kat ghumah tak rasa sunyi langsung, terhibur tgk gelagat dorang hehe..

azah87 said...

mmg sunyi...huhuhu...ngga pic n vdeo jak la untuk mngubat snyi..huhu..

Cik Aish said...

kucing pun RAMAI yang buat hal ea..hahaha..ramai ea..bukan banyak ke? ahaks

laskar pelangi said...

alahai...comelnya muka si ika tu..nama dah cam orang...idung ika pink2!;)

tula, bila rumah sunyi..kalau ada kucing, memang blh dijadikan teman.rindunya meowwww kt rumah =.-

ciK LyndaWawa said...

wah ika..nama ompuan eh..huhu

Amni said...

sila jawab soalan mira..=p

eva said...

aie ika namanya? ahhaah adohey.. mun dtunggah2 namanya, pkr org dtunggah duhal tek pusak.. haha.. sweet!

zahidahwahid said...

rumah kmk orang pun sunyi juak...mun siang nak arum bulak kosong la rumah ya.....

*ika nama pusak ya??

meowwmania said...

ada iras MaMolly lah si Ika nih :))